مشاور پوتین استعفا و روسیه را ترک کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مشاور پوتین استعفا و روسیه را ترک کرد

خبرگزاری بلومبرگ از استعفای آناتولی چوبایس مشاور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از مقام خود و ترک این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش چوبیاس به دلیل اختلاف نظر با مقامات کرملین بر سر درگیری با اوکراین از مقام خود کنار رفته است. وی معمار خصوصی سازی در روسیه و دوران گذار بازار اقتصاد این کشور در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 23
کد خبر: ۱۲۷۲۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، خبرگزاری بلومبرگ از استعفای آناتولی چوبایس مشاور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از مقام خود و ترک این کشور خبر داد.


به گزارش بلومبرگ، دو نفر از مقامات مطلع استعفای چوبایس را تایید کردند و خبر دادند وی اکنون در ترکیه به سر می‌برد. وی مشاور وضعیت آب و هوای کرملین بود و در زمینه سوق دادن روسیه به اتخاذ سیاست‌های سبز فعالیت می‌کرد.

بر اساس این گزارش چوبیاس به دلیل اختلاف نظر با مقامات کرملین بر سر درگیری با اوکراین از مقام خود کنار رفته است. وی معمار خصوصی سازی در روسیه و دوران گذار بازار اقتصاد این کشور در اوایل دهه ۹۰ میلادی بود.

گفته می‌شود وی پوتین را برای اولین شغل به کرملین دعوت کرده و توانسته بود دو دهه فعالیت خود را ادامه دهد.

وی در دهه ۹۰ همچنین سمت معاون نخست‌وزیر در سیاست‌های اقتصادی و مالی را برعهده داشت، نماینده روسیه در دو مؤسسه مالی بین‌المللی - بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه (IBRD) و آژانس چند جانبه ضمانت سرمایه‌گذاری و بعد‌ها مدیرکل اجرایی روسنانو بود./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار