علت درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت + بیوگرافی-راهبرد معاصر

علت درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت + بیوگرافی

شهلا ناظریان درگذشت. شهلا ناظریان دوبلور، گوینده پیشکسوت و همسر حسین عرفانی شب گذشته یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ درگذشت. علت درگذشت شهلا ناظریان و بیوگرافی شهلا ناظریان را در ادامه می‌خوانید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 25
کد خبر: ۱۳۰۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، شهلا ناظریان درگذشت. شهلا ناظریان دوبلور، گوینده پیشکسوت و همسر حسین عرفانی شب گذشته یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ درگذشت. علت درگذشت شهلا ناظریان و بیوگرافی شهلا ناظریان را در ادامه می‌خوانید.

 

شهلا ناظریان درگذشت

 

شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

علت درگذشت شهلا ناظریان دوبلور


به گفته شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، این هنرمند شب گذشته پس از انتقال به بیمارستان بر اثر ایست قلبی درگذشت.

 

شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت درگذشت + علت و بیوگرافی

 

زمان مراسم تشییع و خاکسپاری شهلا ناظریان


روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح، مراسم تشییع وی در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

 

سوابق شهلا ناظریان

 

او در طول سال‌های فعالیت خود در دوبلاژ، به‌جای بسیاری از بازیگران مطرح جهان از جمله اینگرید برگمن، لورن باکال، سوفیا لورن، دایان کیتون، راکوئل ولش، فی داناوی، آن مارگرت، کاترین اسپاک، کاترین راس، الیزابت تیلور، جولی کریستی، سیلوا کوشینا، ژاکلین بی سه، کاترین دنوو، میشل مرسیه، و… حرف زده‌است.

یکی از درخشان‌ترین گویندگی‌های او در دوبله فیلم مشهور «کازابلانکا» به‌جای اینگرید برگمن در کنار گویندگی حسین عرفانی همسرش به‌جای همفری بوگارت است.

علت درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت + بیوگرافی

 


بیوگرافی شهلا ناظریان

 

شهلا ناظریان دوبلور و بازیگر زن ایرانی در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمده است.خانم ناظریان از سال ۱۳۴۱ وارد عرصهٔ دوبله شده است.
وی علاوه بر دوبله و صداپیشگی در معدود سریال و فیلم نیز بازی کرده که از جمله میتوان به این خانه دور است و پر پرواز و شب بخیر غریبه بازی کرده است.او همسر حسین عرفانی دوبلور مشهور و قدیمی ایرانی و برادرزادهٔ ایرج ناظریان گوینده نامدار و پیشکسوت ایرانی است.

شروع فعالیت در دوبلاژ

 خانم ناظریان ابتدا با بازی در تئاتر وارد عرصه بازیگری شده و اولین بازی خود را در تئاتر در سال ۱۳۶۸ انجام داده است.سریال پربیننده و پرمخاطب این خانه دور است و داستان یک شهر ۲ سریالی است که در آن نقش آفرینی کرده است.از دیگر آثار وی در عرصه سینما تمام فیلم سینمایی خوش خیال و پر پرواز و شب بخیر غریبه را نام برد که درشب بخیر غریبه با همسرش حسین عرفانی همبازی بود.

 


ازدواج شهلا ناظریان

ازدواج اول

شهلا ناظریان در اولین ازدواج خود با همکارش «سعید شرافت» ازدواج کرد که این زوج ۱۵ سال اختلاف سن داشتند و در نهایت این زندگی به جدایی ختم شدسعید شرافت دانش آموخته زشته زبان و ادبیات فارسی بود که در سال ۱۳۷۹ درگذشت.

ازدواج دوم و فرزندان

 شهلا ناظریان در سال ۱۳۶۳ با حسین عرفانی یکی از دوبله‌ها و هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون ازدواج کرده است که حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های مهسا و رستا می‌باشد.وی همسرش را در تاریخ ۲۱ شهریور ۹۷ به علت سرطان ریه از دست داد.


نحوه آشنایی با همسرش

آشنایی این زوج دوبلور در محل کار صورت گرفته و با هم همکار بودند.این هنرمندان خوش صدا بعد از مدتی همکاری و آشنایی با هم، تصمیم به ازدواج میگیرند.زوج موفق و خوشبخت که بیش از سه ماهم زندگی کرده و اکنون فرزندانشان ازدواج کرده و داماد نیز دارند.خانم ناظریان از جمله خانم‌های هنرمند خوشرو و هوش چهره است که همیشه دارای انرژی مثبت و شاد می‌باشد.

علت درگذشت شهلا ناظریان دوبلور پیشکسوت + بیوگرافی

خانم ناظریان‌: دخترم مهسا همیشه در تئاتر و فیلم و سر دوبله همراه من بود.دو دختر به نام‌های رستا و مهسا دارم که دخترم رستا اصلا اهل هنر و سینما نیست و فارغ التحصیل رشته دکترای تغذیه است.اما دخترم مهسا راه من و پدرش را رفته و این حرفه دوست دارد و در دانشگاه سوره در این رشته تحصیل کرده است.دختر بزرگم مدتهاست ازدواج کرده و دخترم مهسا نیز از هفده سالگی عقد کرده و در سن کم ازدواج کرده است.درباره علاقه مندی‌ها و سرگرمی‌ها نیز عاشق فیلم و عاشق کارم هستم و تا آنجا که بتوانم فیلم می‌بینم و کتاب می‌خوانم.


زندگینامه حسین عرفانی

حسین عرفانی دوبلور و صداپیشه ایرانی درسال ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمده است.وی یکی از دوبلور‌های معروف و پیشکسوت ایرانی که مدیر دوبلاژ نیز بودند.



بیماری شهلا ناظریان

او ناخواسته از اواسط دههٔ هشتاد و پس از بیماری سختش، به ندرت گویندگی می‌کند و بیشتر به عنوان مدیر دوبلاژ مشغول به کار بود.



ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کتایون
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
0
رستا فرزند سعید شرافت است از ازدواجش با خانم ناظریان
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار