مقتدی صدر خطاب به یک سوم تعیین کننده: با شما ائتلاف نمی‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مقتدی صدر خطاب به یک سوم تعیین کننده: با شما ائتلاف نمی‌کنیم

رهبر جریان صد خطاب به یک‌سوم تعیین کننده در پارلمان عراق گفت که حاضر به ائتلاف با این گروه نیست.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 16
کد خبر: ۱۳۳۸۹۵

به گزارش راهبردمعاصر، «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، امروز (دوشنبه، ۱۶ می)، طی سخنانی ضمن حمله به دستگاه قضایی عراق، این نهاد را به همگامی با اقدامات «شرم آور» یک سوم تعیین‌کننده در پارلمان، متهم کرد.

وی با بیان این‌که رویکرد مخالفانش از گروه‌های پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر عراق، او را مجبور به ائتلاف با آن‌ها نخواهد کرد، گفت: «ما عراق را به میدان سهمیه بندی و فساد برنمی گردانیم».

به نوشته وبگاه «السومریه»، رهبر جریان صدر خطاب به یک‌سوم تعیین‌کننده در پارلمان عراق تاکید کرد که این جریان برای تشکیل دولت با آن، ائتلاف نخواهد کرد.

وی افزود: «مردم از فقر رنج می‌برند، بنابراین نه دولت اکثریت جدیدی وجود دارد که بتواند به آن‌ها منفعت برساند، و نه دولت فعلی می‌تواند به آن‌ها خدمت کند و نفعی به آن‌ها برساند».

مقتدی الصدر تصریح کرد: «آن‌ها مردم را هدف قرار می‌دهند و به زانو درآمدن این مردم را می‌خواهند. عجیب‌تر این است که قبایل دانسته یا نادانسته، با اقدامات "شرم‌آور" یک‌سوم مسدود کننده، همگام می‌شوند».

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر شب گذشته نیز طی پستی در توئیتر نوشت که موفق نشده است «بزرگترین فراکسیون پارلمانی در تاریخ عراق» را تشکیل دهد.

صدر نوشت، در این مسیر، «به خودم متکی بودم و وابسته به طرف‌های خارجی نبودم و افتخار داشتم که در تأمین نیاز‌های مردم و مستلزمات تشکیل کابینه، به دادگاه مراجعه نکنم».

وی با بیان این‌که در تشکیل «دولت اکثریت ملی» موفق نشده است، تصریح کرد، یک راه بیشتر باقی نمانده و آن، تبدیل شدن به اپوزیسیون ملی است.

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه مدت این اپوزیسیون، کمتر از ۳۰ روز نخواهد بود، گفت: اگر طرف‌ها و سایر فراکسیون‌های پارلمانی از جمله کسانی که با این جریان، ائتلاف کرده بودند، بتوانند کابینه تشکیل دهند که مراد حاصل شده است، و در غیر این صورت، تصمیم دیگری خواهیم گرفت./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده