تعلیق پرواز‌های کویت به دلیل توفان گرد و غبار-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تعلیق پرواز‌های کویت به دلیل توفان گرد و غبار

به گزارش نشریه تایمز کویت، شرایط بد جوی که در هشدار هواشناسی «شدید» توصیف شده، قرار است تا ساعات اولیه صبح سه‌شنبه ادامه یابد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 23
کد خبر: ۱۳۵۰۵۰

به گزارش راهبرد معاصر طوفان گرد و غباری که امروز (دوشنبه)  از عراق شروع شد مناطق وسیعی از کویت را تحت تاثیر قرار داده و دید را به شدت کاهش داده است. به همین دلیل پرواز‌ها از کویت و همچنین به مقصد این کشور تعلیق شد. مرکز هواشناسی کویت نیز از وقوع طوفان گرد و غبار همراه با باد‌های شدید با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خبر داد.

به گزارش نشریه تایمز کویت، شرایط بد جوی که در هشدار هواشناسی «شدید» توصیف شده، قرار است تا ساعات اولیه صبح سه‌شنبه ادامه یابد. عماد الجلاوی، معاون مدیر کل خدمات ناوبری هوایی در اداره کل هوانوردی گفت: پرواز‌های تعلیق شده مجدداً برنامه ریزی شده اند و پس از بهبود دید از سر گرفته خواهند شد.

در همین حال، وزارت کشور کویت به رانندگان هشدار داد که به خاطر کاهش دید به ۱۰۰ متر، تا جای ممکن رانندگی خودداری کرده و هنگام تردد در جاده‌ها احتیاط کنند. وزارت بهداشت همچنین به افرادی که مشکلات تنفسی دارند هشدار داد که احتیاط بیشتری به خرج دهند.

گفته می‌شود شرایط جوی ممکن است از عصر روز سه شنبه بهبود یافته و دمای هوا به ۴۳ درجه سانتیگراد برسد.

تعلیق پرواز‌های کویت

کویت امسال خیلی زودتر از فصل معمول خود دچار طوفان‌های گرد و غبار مکرر شده است. بیشتر گرد و غبار از عراق به کویت توسط باد‌های موسمی هند منتقل می‌شود. دیروز یک طوفان گرد و غبار عظیم دیگر عراق را درنوردید. این هشتمین طوفان از اواسط آوریل است. عراق به خاطر تخریب خاک، خشکسالی شدید، بارندگی ناشی از تغییرات اقلیمی و سدسازی ترکیه بر روی سرچشمه‌های دجله و فرات آسیب دیده است./باشگاه خبرنگاران

گرد و غبار

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار