امیرعبداللهیان :در مذاکرات از حقوق ملت ایران نمی‌گذریم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امیرعبداللهیان :در مذاکرات از حقوق ملت ایران نمی‌گذریم

وزیر امور خارجه گفت: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می‌گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می‌گیریم. همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 06
کد خبر: ۱۳۷۰۴۵

به گزارش راهبرد معاصر جمعی از رهبران روحانی، سیاسی و مسئولان گروه‌های فلسطینی و لبنانی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) روز یکشنبه ۱۵ خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات کردند.

در این دیدار امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه در اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) مسئله فلسطین و قدس جایگاهی ویژه و راهبردی دارد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) فلسطین را اولویت اول جهان اسلام می دانستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که امام خامنه‌ای نیز در امتداد نگاه امام خمینی (ره)، اهتمام ویژه‌ای به مسئله آزادی فلسطین دارد و معتقد به آزادی تمامی سرزمین فلسطین از اشغال صهیونیست‌های جنایتکار است.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت همه جانبه کشورمان از مقاومت فلسطین، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها از موضع اصولی خود کوتاه نخواهد آمد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: نه در مذاکرات از حقوق ملت ایران می‌گذریم و نه در قضیه فلسطین حقوق ملت مسلمان فلسطین را نادیده می‌گیریم. همچنان از مقاومت و مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان اقدام برخی از کشورهای اسلامی در برقراری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به آرمان فلسطین توصیف و اعلام کرد این کشورها از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

وی در پایان، راه حل اساسی مسئله فلسطین را بازگشت آوارگان و برگزاری همه پرسی در بین ساکنان اصیل این سرزمین عنوان کرد.

در این دیدار، رهبران و نمایندگان جریان‌های سیاسی و گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی فلسطین و لبنان، به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص نقش امام خمینی (ره) و تاثیر انقلاب اسلامی بر شکل گیری و پیروزی مقاومت فلسطینی و لبنانی پرداختند و از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و لبنان، تشکر و قدردانی کردند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار