اجرای اصلاحات اقتصادی همزمان با افزایش قیمت در بازارهای جهانی شد-راهبرد معاصر

اجرای اصلاحات اقتصادی همزمان با افزایش قیمت در بازارهای جهانی شد

اصفهان وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در سیاست‌های بودجه‌ای نیازمند یک شتاب جهادی هستیم و دولت توانسته تا حد زیادی تورم را و نرخ ارز را کنترل کند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 16
کد خبر: ۱۳۸۶۵۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید احسان خاندوزی، پیش از ظهر امروز(پنجشنبه، ۲۶ خرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان خوانسار، با بیان اینکه امیدوارم مطالبه به حق مردم استان برآورده شود، اظهار کرد: در سیاست‌های بودجه‌ای نیازمند یک شتاب جهادی هستیم، البته دولت سیزدهم تا حدودی سرعت تورم را کاهش داده و امروز شاهد ثبات خوبی در بازار ارز و دیگر بازارهای سرمایه‌ای هستیم.

 

وی با تأکید بر عزم دولت برای رفع برخی مشکلات شهرستان خوانسار، ادامه داد: کشور در وضعیت نابسامان اقتصادی به سر می‌برد، بسیاری از اصلاحات باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد، امروز کشور در وضعیت انباشت بسیاری از اقداماتِ هنوز انجام نشده قرار دارد.

 

 وزیر امور اقتصاد و دارایی با اعتقاد به اینکه در محصولات و کالاهای اساسی وابسته به واردات، آسیب‌پذیر و شکننده هستیم، تصریح کرد: در حوزه سیاست‌های بانکی، بودجه و مالیاتی باید همت جدی، تلاش جهادی و حرکت شتابان شکل بگیرد که امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی، مشکلات به وجود آمده را حل کنیم.

 

وی توضیح داد: دولت در شش ماه ابتدایی فعالیت خود تلاش بسیاری را به صورت متمرکز و با هدف کنترل و ثبات اقتصادی انجام داد و تلاش کرد تا از تورمی که از تابستان سال گذشته ایجاد شده بود، بکاهد و تا حد زیادی آن را کاهش دهد. امروز ثبات ایجاد شده در حوزه ارز و اقتصاد کلان مناسب است، البته برخی تکالیف در قانون بودجه ۱۴۰۱ وجود دارد که باید با سیاست اصلاحی جبران شوند.

 

خاندوزی با بیان اینکه اجرای اصلاحات اقتصادی در کشور با افزایش قیمت در بازارهای جهانی و نوسان در بازارهای بین‌المللی هم‌زمان شد، گفت: بسیاری از کشورها درگیر افزایش قیمت مسکن و انرژی هستند که همین مسئله افزایش قیمت مواد اولیه در بسیاری از صنایع را به همراه داشته است. زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد، بسیاری از کالاها نیز به تبع آن دچار افزایش قیمت می‌شوند.

 

خاندوزی اضافه کرد: مردم نگران افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در بازار هستند که امیدواریم با سیاست جبرانی معیشتی که با دستور رئیس‌جمهور ایجاد شد، مشکلات ایجاد شده حل شود، اما نهایت تلاش ما بازگشت کشور به شرایط ثبات اقتصادی است./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده