روسیه اظهارات وزیر خارجه آلمان را دروغ خواند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

روسیه اظهارات وزیر خارجه آلمان را دروغ خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر استفاده مسکو از گرسنگی به عنوان سلاح، واکنش نشان داد و آن را دروغ دانست.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 25
کد خبر: ۱۳۹۷۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان که گفته بود روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان را دروغ، جهل و فرصت طلبانه برشمرد.

وی گفت: از لحاظ تاریخی استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح از رسوم آلمان بوده است. آلمان از آغاز سال ۲۰۲۲ واردات تولیدات کشاورزی را افزایش داده و مازاد بازار جهانی غذا را خریداری کرده است. آلمان ماه مارس سال جاری میزان قابل توجهی از تولیدات کشاورزی به ارزش ۳.۴ میلیارد یورو را وارد کرده است.

زاخارووا افزود: به نظر می‌رسد که مقامات آلمان درباره احتمال گرسنگی تنها در حرف نگران هستند نه عمل.

گفتنی است که آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان پیش از این در کانال ارتباطی خود در پیام رسان تلگرام نوشته بود: روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند./مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار