تروئیکای اروپا با آمریکا درباره صادرات نفت ایران گفتگو می‌کنند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تروئیکای اروپا با آمریکا درباره صادرات نفت ایران گفتگو می‌کنند

سران تروئیکای اروپا و ایالات متحده آمریکا در صدد هستند تا فردا در حاشیه نشست گروه هفت درباره برنامه هسته‌ای ایران و صادرات نفت این کشور دیدار و گفتگو کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 27
کد خبر: ۱۴۰۰۴۵

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که سران کشور‌های بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایالات متحده در صدد هستند تا فردا (سه‌شنبه) در حاشیه نشست هفت کشور بزرگ اقتصادی جهان موسوم به گروه هفت (G۷)، در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و همچنین صادرات نفت جمهوری اسلامی بحث و گفتگو کنند.

روزنامه تایمز هند گزارش کرد، یکی از مقام‌های دولت فرانسه اعلام کرد که مذاکرات چهارجانبه در حاشیه نشست‌های G۷ در خصوص طیفی از موضوعات و همچنین «موضوع نفت» و «تمایل برای توقف اشاعه» بحث و گفتگو خواهد شد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

این مقام فرانسوی ادامه داد: «ایران در این نشست چهارجانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت. ما روز سه‌شنبه جلسه‌ای در این قالب داریم».

بر اساس این گزارش، ایران بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد، اما در پی تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده، در مسیر فروش نفت خام ایران مانع ایجاد شده است. ایالات متحده پس از خروج یکجانبه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، تلاش کرد تا از فروش نفت ایران جلوگیری کند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده