طرح اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم‌ها علیه روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

طرح اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم‌ها علیه روسیه

روزنامه فایننشال‌تایمز در گزارشی با اشاره به ناهماهنگی بین کشور‌های اروپایی در اجرای تحریم‌ها علیه روسیه نوشت: بروکسل تلاش می‌کند سازمانی مشابه اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (اوفاک)، برای نظارت متمرکز بر تحریم‌ها ایجاد کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۱۲ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 03
کد خبر: ۱۴۰۹۱۹

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی از تلاش اتحادیه اروپا برای تشدید مجازات‌های تحریمی علیه روسیه خبر داد و نوشت: مقامات ارشد بروکسل در حال مذاکره برای ایجاد مرکزی جهت اجرای گسترده و هماهنگ تحریم‌ها در سراسر اتحادیه اروپا هستند.

«مایرید مک‌گینس» کمیسر خدمات مالی اتحادیه اروپا طی مصاحبه‌ای در اینباره گفت: مقامات اتحادیه اروپا آماده ارائه نسخه اروپایی «اوفاک» هستند.

اوفاک زیر نظر وزارت خزانه داری آمریکا مسئول نظارت بر اجرای دقیق تحریم‌هاست.

این مقام عالی اتحادیه اروپا به تلاش‌ها برای تشکیل سازمان مبارزه با پولشویی اتحادیه اروپا (آلما) اشاره و تصریح کرد: اتحادیه اروپا می‌تواند با اصلاح قوانینی که اکنون توسط پارلمان اروپا و کشور‌های عضو کنار گذاشته شده اند، به آلما، اختیار نظارت بر تحریم‌ها را بدهد.

فایننشال تایمز درباره لزوم تشکیل آلما نوشت: سیاست تحریمی اتحادیه اروپا توسط همه کشور‌ها به شکل برابر اجرا نمی‌شود، زیرا کمسیون اروپا معتقد است که تنها در صورتی یک قانون قابل اجراست که همه ۲۷ عضو اتحادیه، آنرا در پایتخت‌های خود تصویب کنند.

کمیسیر خدمات مالی اتحادیه اروپا در عین حال، نبود زیرساخت‌های قوی برای اجرای تحریم‌ها در برخی کشور‌های اروپایی را از دیگر موانع اجرای آن‌ها دانست و افزود: با این وجود، پیشرفت فوق‌العاده‌ای در حوزه هماهنگ کردن تحریم با اعضای اتحادیه و متحدانش در سطح بین‌الملل حاصل شده است.

مک‌گینس از درخواست کمیسیون اروپا از همه اعضا برای ارائه گزارش درباره اجرای تحریم‌های ضدروسی خبر داد.

فایننشال تایمز نوشت: برخی نمایندگان اتحادیه اروپا طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که براساس آن، آلما یک دفتر مرکزی برای نظارت بر اقدامات ملی در حوزه اجرای تحریم‌ها خواهد داشت.

کمیسر خدمات مالی اتحادیه اروپا همچنین از برنامه‌های این اتحادیه برای وادار کردن افراد تحریم‌شده به افشای دارایی‌ها و تقویت نظام‌های مربوط به ثبت دارایی و نظارت بر دارایی‌های تحریم شده خبر داد.

وی همچنین به مشکلات به وجود آمده برای روس تبار‌ها در اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت: نظام تحریم‌ها نباید به کسب و کار‌ها و تجارت معمول با روس تبار‌ها در اتحادیه اروپا آسیب بزند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده