جهاد تبیین، راهکار مقابله با نقشه دشمن برای تخریب مقدسات-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
مجید ابهری، تحلیلگر مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

جهاد تبیین، راهکار مقابله با نقشه دشمن برای تخریب مقدسات

مجید ابهری، تحلیلگر مسائل اجتماعی با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از اقدامات فرهنگی برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و تقدس زدایی در فضای مجازی است، گفت: یکی از موارد کاربردی جهاد تبیین حضور و مقابله در محورهای مذکور در جنگ سایبری و تهاجم عقیدتی است و باید در برابر دروغ‌پراکنی‌ها و تلاش برای تقدس زدایی های دشمن به‌کار گرفته شود.
مجید ابهری؛ تحلیلگر مسائل اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 06
کد خبر: ۱۴۱۰۴۳

جهاد تبیین، راهکار مقابله با نقشه دشمن برای تخریب مقدسات

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در روزگاری به سر می بریم که دشمن اسلام و انقلاب برای دستیابی به اهداف شوم خود دست به هر کاری م یزند تا باورها و اعتقادات مسلمانان را خدشه دار کند و با ایجاد ناامنی روانی و شکستن قبح بایدهای اسلامی، به ترویج نبایدها بپردازد؛ به عبارتی با ترسیم تصویری زشت از آنچه مقدس و قابل احترام است، نازیبایی های بسیاری را جایگزین کند.


تقدس زدایی یکی از اصول جنگ نرم است که دشمن در فضای مجازی به راه انداخته و در این مسیر به هیچ چیز از چهره افراد مقدس گرفته تا مکانها و شهرهای مقدس و زیارتی رحم نمی کند. بیهوده و زشت خواندن این تقدس جدالی است که سربازان جنگ نرم خوب می دانند چگونه برای دستیابی به آن از احساسات دینی مردم بهره ببرند.

 

بازی دشمن با غیرت و مقدسات ایرانی مسلمان

تقدس زدایی در لغت به معنای از بین بردن خصایص قدسی یک پدیده و دشمن به خوبی واقف است ایرانی بر ناموس خود تا چه حد غیرت دارد. در این میان مشهد و قم دو شهر مذهبی و زیارتی مورد احترام ایرانیان است؛ بنابراین دست روی این مکانهای قدسی می گذارد تا بتواند افکاری را ترویج دهد که مسلمانان را با اندک خبر و روایت دروغین مسخ خود کند. دشمن وارد بازی خطرناکی شده و اکنون بحث غیرت و مقدسات ایرانی مسلمان مطرح است.

شایسته ‌است فرزندان انقلاب در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی رهنمودهای مقام معظم رهبری را درباره فضای مجازی، روش های مقابله با جنگ نرم و تقابل با شبیخون فرهنگی وحشیانه دشمن فرابگیرند

 

در این میان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که این روزها بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد شده و  در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تأثیرگذار است، نقش پررنگی در تقدس زدایی ایفا می کند. فضا و شبکه هایی که در شکل دهی به هویت افراد نقش دارند و روی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع تأثیرگذارند.

 

 

پرتگاه های سقوط

کارشناسان بر این باورند استفاده بدون ضابطه از ابزارهای نوین ارتباطی می تواند انسان را به پرتگاه های سقوط بکشاند.  امروز فضای مجازی با بستن دریچه تعقل، تدبر و تفکر به روی انسان ها، بیش تر مخاطبانش را به سوی غفلتکده هایی رهنمون می سازد که در آن، انسان، خدا را فراموش می کند.


در این بحبوحه دشمن با بهره گیری فضای مجازی اخبار دروغ از فساد زائران کشورهای همسایه منتشر می کند و با شگردهای رسانه ای به دنبال تقدس زدایی از زیارت و قداست آن هستند تا باورها و اعتقادات کمرنگ، جایگاه ایران در عرصه بین الملل تضعیف شود و هموطنان با سیاه نمایی دشمن نگاه دیگری به موطن خود داشته باشند.


آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی  در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر امام رضا(ع) به این توطئه پرداخت و گفت: توطئه غربیها از نشریه انگلیسی گاردین شروع شد، به طوری که شایعه کردند مردم عراق با قصد توسعه فحشا و فساد به مشهد می آیند و نوامیس ایرانی را در معرض امیال شهوانی خود قرار می دهند.

 

لزوم جهاد تبیین

اخبار دروغ و سیاه نمایی های دشمن هر چند کذب بودن آن اثبات شود، خواه ناخواه روی افراد جامعه که از نعمت سواد رسانه ای برخوردار نیستند، تاثیرات مخربی می گذارد و آنهایی نیز که دلشان برای نظام جمهوری اسلامی و ملت نمی سوزد، بیشتر بر غبارآلود کردن فضا دامن می زنند. این موضوعات می تواند موجب تقابل فرهنگی میان ملت های مسلمان و همسایه می شود.
 
مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی درباره تقدس زدایی در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از آسیبهایی که به وسیله ضد انقلاب راه افتاده است، به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: دشمنان برای مقابله با باورهای اصیل و انقلابی در جنگ نرم و تقابل فرهنگی، پایگاه های اصلی تشیع یعنی قم و مشهد را مورد حمله قرار داده‌ اند.


ابهری توضیح داد: متأسفانه 400 شبکه ماهواره‌ای در 24 ساعت شبانه روز با بودجه های هنگفت سلفی‌ها و صهیونیست ها از سویی و حدود 3 هزار نفراز منافقین مستقر در آلبانی از سوی دیگر در فضای مجازی مأموریت دارند با انتشار اخبار دروغ و شایعه سازی جنگ روانی علیه مردم ایران به راه بیندازند. اخبار دروغ، سیاه نمایی، ایجاد وحشت، تقدس زدایی و اقدامات ضد اسلامی به وسیله منافقین مننتشر می شود. این موضوع به لحاظ فرهنگی معضلات بسیاری را خصوصا در نسل جوان به همراه دارد، آسیب های بسیاری به باورهای مذهبی جوانان وارد می کند و امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازد.

شبکه های اجتماعی و فضای مجازی که این روزها بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد شده و  در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی تأثیرگذار است، نقش پررنگی در تقدس زدایی ایفا می کند


وی درباره راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد: شایسته ‌است فرزندان انقلاب در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی رهنمودهای مقام معظم رهبری را درباره فضای مجازی، روش های مقابله با جنگ نرم و تقابل با شبیخون فرهنگی وحشیانه دشمن فرابگیرند. آنها نباید اجازه دهند نوجوانان و جوانان کشورمان به بهانه بازی های نامناسب و مشاهده فیلمهای مستهجن و شنیدن اخبار دروغ به وادی نفاق و منجلاب گناه کشیده شوند.

 
این آسیب شناس اجتماعی جهاد تبیین را یکی از اقدامات فرهنگی برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن و تقدس زدایی در فضای مجازی خواند و تصریح کرد: یکی از موارد کاربردی جهاد تبیین حضور و مقابله در محورهای مذکور در جنگ سایبری و تهاجم عقیدتی است و باید در برابر دروغ پراکنی ها و تلاش برای تقدس زدایی های دشمن به کار گرفته شود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار