پیامدهای اقدامات تخریبی رژیم صهیونیستی!-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
یادداشت اختصاصی مهدی فضائلی، كارشناس مسائل سیاسی؛

پیامدهای اقدامات تخریبی رژیم صهیونیستی!

چندی است بخصوص حکمرانان رژیم صهیونیستی، گمان کرده‌اند اگر تخریب را به کمک تحریم بیاورند، می‌توانند شکست مفتضحانه خود را جبران کنند، لذا بیش از گذشته دست به دامان ترور، تخریب و حملات سایبری شده‌اند، اما زهی خیال باطل؛ نه‌تنها تخریب و ترور شکست مفتضحانه آنها را جبران نمی‌کند، بلکه پیامدهای مثبتی برای ایران و رسوایی بیشتر برای آنها به دنبال خواهد داشت.
مهدی فضائلی؛ كارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۵ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 06
کد خبر: ۱۴۱۱۶۳

پیامدهای اقدامات تخریبی رژیم صهیونیستی!

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ هر چند تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، سابقه ای تقریباً ۴۲ ساله دارد اما دولتمردان این کشور، پس از فتنه ۸۸ و با راهنمایی برخی فتنه گران، تحریم های جدیدی را اعمال کردند که از نگاه خودشان "کمرشکن" ، "بی سابقه" و "فلج کننده" بود.


این تحریم ها به گونه‌ای هدفگذاری شده بود که علی القاعده می بایست مقاومت ایران را می شکست و او را از پای در می آورد و دست به سینه مقابل آمریکایی ها می نشاند تا آنها هرچه می خواهند مطالبه کنند و ایران مجبور باشد اطاعت کند! یا به قول خودشان، موجب تغییر رفتار ایران گردد.

حکمرانان رژیم صهیونیستی، گمان کرده‌اند اگر "تخریب" را به کمک "تحریم" بیاورند می توانند شکست مفتضحانه خود را جبران کنند، لذا بیش از گذشته دست به دامان ترور، تخریب و حملات سایبری شده اند، اما زهی خیال باطل


پیش بینی هایی از قبیل تابستان داغ و اینکه جمهوری اسلامی ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلابش را نخواهد دید نیز بر همین اشتباهات محاسباتی استوار شده بود.


این تحریم‌ها هرچند مشکلاتی را برای مردم و کشورمان ایجاد کرد، لیکن شرایط کشورمان با آن نتیجه مورد نظر آمریکایی ها و متحدانش فاصله بسیاری داشت، لذا مقامات آمریکا مجبور شدند "شکست مفتضحانه" خود را بپذیرند و به آن تصریح نمایند.


چندی است بخصوص حکمرانان رژیم صهیونیستی، گمان کرده‌اند اگر "تخریب" را به کمک "تحریم" بیاورند می توانند آن شکست مفتضحانه را جبران کنند، لذا بیش از گذشته دست به دامان ترور، تخریب و حملات سایبری شده اند، اما زهی خیال باطل؛ نه تنها تخریب و ترور آن شکست مفتضحانه را جبران نمی کند پیامدهای مثبتی برای ما و رسوایی بیشتر برای آنها به دنبال خواهد داشت! چرا؟


نخست، اینکه، جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم های سنگین دشمن، صرفاً می توانست اقدامات دفاعی و دورزدن تحریم ها را درپیش بگیرد و اقدام تاثیرگذار تهاجمی نداشت برخلاف این عرصه که جمهوری اسلامی ایران در بعد تهاجمی و مقابله به مثل و حتی افزونتر، دستی بالا و قدرتمند دارد لذا همانطور که در این مدت شاهد بوده ایم و بوده اند، هیچ اقدام رژیم صهیونیستی بی پاسخ نمانده و نخواهد ماند!


اربیل عراق، عملیات های متعدد داخل سرزمین های اشغالی و حملات پی در پی سایبری شاهد این مدعاست!


به قول خداوند متعال در آیه ۱۴۰ سوره مبارکه آل عمران:

«إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ

اگر به شما آسیبی رسید، به دشمنان شما نیز آسیب رسید (پس مقاومت کنید). این روزگار را میان خلایق می‌گردانیم تا خداوند مقام اهل ایمان را معلوم کند و از شما مؤمنان (آن را که ثابت است) گواهِ دیگران گیرد. و خدا ستمکاران را دوست ندارد.»


 
البته یک تفاوت آشکار و معنی داری بین برخی عملیات های رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و آن اینکه، صهیونیست ها برای انجام عملیات های فیزیکی شان در ایران فقط می توانند مزدور استخدام کنند و هیچ هم پیمان همدلی ندارند، برخلاف جمهوری اسلامی ایران که دلدادگان متعددی در جبهه مقاومت از درون سرزمین های اشغالی تا اطراف و اکناف عالم، آماده ضربه زدن به این رژیم دارد.


دوم، اینکه همانگونه که تحریم ها ما را به اهمیت حوزه اقتصاد و لزوم مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه های مختلف بیش از پیش هوشیار کرد و اداره کشور در شرایط تحریم های فلج کننده را به ما یاد داد، این تخریب ها نیز ما را متوجه نقاط ضعف مان در بخش های مختلف خواهد کرد و روز به روز قویتر خواهیم شد.

جنایات رژیم کودک کش، ايده محو رژیم صهیونیستی از عالم و لزوم پاک کردن حداقل منطقه غرب آسیا از لوث وجود صهیونیزم را نه فقط بین ایرانیان بلکه همه آزادگان جهان، روز به روز تقویت خواهد کرد


بنابراین چنین اقداماتی هر چند خسارت هایی برای ما خواهد داشت و برخی از آنها مثل ترور شهید فخری زاده سنگین خواهد بود، اما در کل ایذایی هستند و نقش تمام کنندگی برای دشمن ندارد اما قطعاً فردای ما را محکمتر و آسیب ناپذیرتر خواهد کرد و مصداق این سخن خواهد شد که:

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!


سومین اثر اقدامات تخریبی دشمن به ویژه رژیم صهیونیستی، جزم تر شدن عزم ما برای نابودی این رژیم است.

کینه و بغض عمیق حاکمان این رژیم نامشروع، از انقلاب اسلامی و ضربه سنگینی که از سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی خوردند با این اقدامات جبران نخواهد شد اما جنایات این رژیم کودک کش، ايده محو رژیم صهیونیستی از عالم و لزوم پاک کردن حداقل منطقه غرب آسیا از لوث وجود صهیونیزم را نه فقط بین ایرانیان بلکه همه آزادگان جهان، روز به روز تقویت خواهد کرد و دلایل پیگیری این هدف را محکمتر خواهد نمود.

 

لذا هر روز که می گذرد، زوال رژیم صهیونیستی دست یافتنی تر و ایده محو این رژیم جعلی پرطرفدارتر می شود.


الیس الصبح بقریب

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار