هنیه: وحدت، کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق آزادی فلسطین است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

هنیه: وحدت، کوتاه‌ترین مسیر برای تحقق آزادی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس راه وحدت ملی فلسطین، شراکت و مقاومت را کوتاه‌ترین مسیر برای محقق کردن آزادی فلسطین دانست.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 09
کد خبر: ۱۴۱۷۵۶

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ اسماعیل هنیه، در مصاحبه با شبکه تلویزیون الجزایر  اعلام کرد تحقق وحدت، توافق سیاسی، ایجاد مرجعیت رهبری برای ساماندهی ملت فلسطین و توافق بر سر یک راهبرد مبارزه و مقاومت، آرمان فلسطین را تقویت می‌کند و باعث گفتگو با جهان با زبان مشترک می‌شود.

هنیه به طرح ابتکاری چند ماه قبل عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر برای تحقق آشتی ملی فلسطین اشاره کرد و گفت جنبش حماس از این ابتکار استقبال و به طور مسئولانه با آن تعامل کرد و هیئتی در سطح مقامات عالیرتبه به الجزایر اعزام کرد و این هیئت دیدار‌هایی با مسئولان الجزایری داشتند و دیدگاه خود را در خصوص پایان اختلاف فلسطینی ارائه کردند.

وی تاکید کرد هرگونه ضعف عربی بر موضوع فلسطین تاثیر منفی دارد و توافق عربی منشأ قدرت ملت فلسطین خواهد شد. مسئله فلسطین یک موضوع مشترک و جامع میان همه کشور‌های عربی و یک موضوع اسلامی و عربی است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد این جنبش خواستار وجود و حضور یک امت عربی یکپارچه و اتحاد کشور‌های عربی است و این که در وجوه اشتراک و مشترک متحد باشند که موضوع فلسطین یکی از همین وجوه مشترک و مورد اجماع همه است و اختلافی بر سر آن وجود ندارد؛ بنابراین موفقیت آمیز بودن نشست سران عرب و قرار گرفتن موضوع فلسطین در راس اولویت آن، دستاورد بزرگی خواهد بود.

هنیه خاطرنشان کرد الجزایر و رهبران این کشور این شایستگی و ظرفیت را دارند که بار دیگر موضوع فلسطین را در اولویت و رأس کانون توجهات و دغدغه‌های سران کشور‌های عربی قرار دهند.

وی سفر به الجزایر که برای نخستین بار در نوع خوب بود را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: رهاورد این سفر و برداشت‌ها از آن بسیار بسیار خوب بود به خصوص آن چه که از شخصیت‌های قهرمان و ملی این کشور دیدم و شنیدم.

هنیه خاطرنشان کرد من سه درس مهم از الجزایر گرفتم؛ پایبندی به اصول، تلاش برای احقاق حقوق و خستگی ناپذیری در این مسیر به رغم چالش‌های پیش رو و سومین مورد نیز این که مقاومت و مبارزه مسلحانه تنها راه برای محقق شدن آزادی فلسطین است. البته که وحدت یک ضرورت ملی برای محقق شدن آن (آزادی فلسطین) است. باشگاه خبرنگاران جوان 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار