اعلام تصمیم رهبر طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه تا پس‌فردا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اعلام تصمیم رهبر طالبان برای بازگشایی مدارس دخترانه تا پس‌فردا

وزارت آموزش و پرورش طالبان اعلام کرد که روز پنجشنبه هفته جاری فرمان رهبر طالبان درباره بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را اعلام می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 12
کد خبر: ۱۴۲۱۵۱

به گزارش راهبرد معاصر قرار است که مقام‌های وزارت‌های آموزش و پرورش و امر به معروف و نهی از منکر طالبان درباره‌ مدارس دخترانه یک نشست خبری در کابل برگزار کنند.

وزارت آموزش و پرورش طالبان، رسانه‌ها را به این نشست دعوت کرده و گفته است که موضوع نشست «باز شدن مدارس براساس فرمان ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان» است.

طالبان حدود 250 روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است، که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

ناظران بین‌المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده‌هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده‌اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان ( اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.

به گزارش فارس، حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند اما علی‌رغم گذشت بیش از 11 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده