وزیر ارتباطات: نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را می‌سازیم-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

وزیر ارتباطات: نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را می‌سازیم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد هیئت دولت اظهار داشت: ما در حوزه فضا بحث توسعه صنعت بومی فضایی یعنی ساخت ماهواره بر‌های بومی برنامه‌هایی داریم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 10
کد خبر: ۱۴۶۲۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  وی افزود: همکارای‌های راهبردی با کشور‌های مختلفی درتوسعه صنعت فضایی را داریم. با همین موشکی که ماهواره بر خیام پرتاب شد، فضانوردان هم به فضا میروند.


وزبر ارتباطات افزود: ماهواره خیام ۶۰۰ کیلو وزن دارد و کاربرد‌های متنوعی از جمله حوزه کشاورزی، جنگل خواری و ... دارد. از ۵ سال قبل ساخت ماهواره شروع شده بود و یک سال است که اماده شده است.

 

زارع پور اظهار کرد: با دیپلماسی فعال توانستیم با همکاری روسیه این ماهواره را به فضا پرتاب کنیم. این ماهواره دیروز در مدار قرار گرفت و سیگنال‌هایی را از آن دریافت کردیم.

 

وی با بیان این که عمر ماهواره خیام ۷ سال است، گفت: با همکاری روسیه نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده