احتمال 10 سال زندان برای ترامپ به اتهام نقض قانون جاسوسی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

احتمال 10 سال زندان برای ترامپ به اتهام نقض قانون جاسوسی

یک تحلیلگر امور حقوقی و قضائی گفت که در صورت محکوم شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا به اتهام نقض قانون جاسوسی، ممکن است به ۱۰ سال زندان محکوم شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 15
کد خبر: ۱۴۷۰۰۵

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از شبکه ام اس ان بی سی؛ قانون جاسوسی که پیشینه آن به جنگ اول جهانی می رسد، یکی از سه قانونی است که ممکن است رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی یورش هفته گذشته ماموران پلیس فدرال آمریکا "اف بی آی" به اقامتگاه او در مار آ لاگو در فلوریدا، به نقض آنها متهم شود.

لیزا روبین کارشناس حقوقی افزود: هر مورد نقض این قانون که بر اساس آن در اختیار گذاشتن یا انتشار اطلاعاتی که ممکن است به صورت بالقوه به ایالات متحده آسیب برساند و یا موجب دشواری یا زیان برای این کشور شود ممنوع است، حداکثر ۱۰ سال زندان در پی دارد.

اف بی آی در پی یورش دوشنبه گذشته به اقامتگاه ترامپ، اسناد قضایی را منتشر کرد که نشان می داد این عملیات بخشی از تحقیق در باره نقض احتمالی سه قانون مرتبط با نحوه برخورد و اداره اسناد دولتی توسط ترامپ بوده است.

بر اساس اسناد قضائی که روز جمعه انتشار یافت، اف بی آی در این جستجو ۱۱جعبه حاوی اسناد محرمانه و طبقه بندی شده یافت که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود از کاخ سفید بیرون برده بود و روی برخی از این جعبه ها مهر کاملا محرمانه زده شده بوده است.

اما ترامپ تاکنون با انکار همه اتهامات و خطاکاری ها گفته که این اسناد را در هنگام اقامت در کاخ سفید از حالت محرمانه بیرون آورده است.

روبین همچنین یادآوری کرد که ترامپ ممکن است به اتهامات مرتبط با تحقیق کمیته در باره یورش ۶ ژانویه به ساختمان کنگره "کپیتول" نیز با اتهاماتی روبرو شود./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار