اربعین، زمینه‌ساز ظهور منجی-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

اربعین، زمینه‌ساز ظهور منجی

اربعین جریانی گسترده است که با حضور میلیونی عاشقان در پیاده‌روی زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد شد. درواقع این همایش عظیم پای فشردن بر هدف قیام امام حسین (ع)، همان هدف امام زمان (عج) و درنهایت بشارتی است برای کسانی که انتظار ظهور امام زمان (عج) را می‌کشند.
ملیحه زرین پور؛ روزنامه نگار
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 17
کد خبر: ۱۵۰۴۲۷

اربعین، زمینه‌ساز ظهور منجی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سال های سال است راهپیمایی اربعین با حضور عاشقان حسینی از گوشه گوشه گیتی به ویژه ایران اسلامی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است  وعظمت شیعه و اسلام ناب محمدی را به تصویر می کشد. عزاداران حسینی مسیر طولانی رسیدن به حرم سیدالشهدا (ع) را پیاده طی می کنند و خستگی راه را به جان می خرند تا  این حماسه بزرگ  تاریخ را با پیروی از سنت حضرت زینب (س) به نهضت مهدی موعود (عج) و ظهور منجی پیوند دهند.

هر سال که عظمت پیاده‌روی اربعین افزایش یابد، امیدها برای نزدیک شدن زمان ظهور امام زمان (عج) بیشتر می‌شود


راهپیمایی اربعین هر سال پرشورتر از گذشته برپا می شود و دریای خروشان انسان های عاشقی که برای عرض تسلیت به محضر امام زمان(عج) پا در مسیر کربلا می نهند، می تواند تصویر گوشه ای از زوتوپیای مهدوی باشد. آرمانشهری که به تعبیر مفسران، همه در آن از امکاناتی یکسان برخوردارند و فقیر و غنی مفهومی ندارد. شاید از همین منظر است که اربعین به آرمانشهر مهدوی تشبیه شده؛ جایی که عدالت اجتماعی و محبت اهل بیت نصیب همه مردم اعم از پیر و جوان می شود.

 

تجلی گاه خوبی ها

طبق روایت های وارده، در زمان ظهور همه مردم در کنار هم و یکسان هستند و همایش عظیم اربعین در این سال ها در حال به تصویر کشیدن گوشه ای از عظمت و بزرگی صحنه است؛ وقتی میهمانان از هر قومیت و ملیتی در کنار میزبانان بدون در نظر گرفتن رنگ و قومیت قرار می گیرند و جز پذیرایی، محبت و احترام چیزی نصیب یکدیگر نمی کنند و این، همان محبت میان قلوب مؤمنان و بی شک تجلی گاهی برای خوبی ها و زیبایی های حقیقی اسلام ناب محمدی است.


اربعین را زمینه ساز ظهور عنوان کرده اند، زیرا همایشی عظیم از دوستداران اهل بیت (ع) خودجوش و بدون ساماندهی حکومتی و نیابتی تشکیل می شود که گوشه ای از آن می تواند جهانی را به شگفتی وادارد. برخی از کارشناسان پیاده‌روی عظیم اربعین را مانوری از سیل جمعیتی که در روز ظهور به سمت مکه‌ مکرمه حرکت می‌کند، دانسته و تأکید کرده اند هر سال که عظمت پیاده‌روی افزایش یابد، امیدها برای نزدیک شدن زمان ظهور امام زمان (عج) بیشتر می‌شود.

 

از اربعین تا آخرالزمان

در روایات برای حضور و همایش گسترده اربعین بشارت های بسیاری آمده است «بشارت فراهم شدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین منجی و حضرت حجت (عج)، بشارت باز شدن راه قدس كه از كربلا می گذرد، بشارت فراگیر شدن نام و یاد حسین (ع)، زیرا امام عصر (عج) در هنگام ظهور خود را با این نام معرفی می كنند.» شاید به دلیل همین بشارت هاست که اربعین را زمینه ساز ظهور می دانند‌.


راهپیمایی اربعین مصداق بارز زمینه سازی ظهور است. تصاویر و صحنه های بی بدیل ازخود گذشتگی و مهربانی از 70 ملیت و قومیت برای تجمع مسلمانان زیر یک پرچم حکایت روزهای ظهور را تصویر می کند. حضور با شکوه و میلیونی کاروان حسینی به همراه ظلم‌ستیزی و عدالت خواهی با اندیشه‌ تمدنی نوین، تجلی مهدویت، عدالت و صلح بین‌المللی را به ارمغان می آورد؛ تمدنی که وصول آن در سایه‌ اتحاد، همدلی و مطالبه‌ جهانی نزدیک‌تر می‌شود.

 

مطالبه جهانی و آمادگی جمعی

پیاده‌روی اربعین همه زائران را با هم متحد ساخته و به طور واحد و منسجم زیر یک پرچم جمع می کند تا در سایه یک‌رنگی ها و یک‌دلی‌های این اجتماع باشکوه و بی‌نظیر که در عالم مانندی برای آن وجود ندارد بتوان نشانه‌های ظهور امام  عصر را به جهانیان معرفی کرد. کارشناسان مهدویت بر این اعتقادند، مهم‌ترین زمینه‌ مقدمات ظهور آمادگی جمعی  است و بی شک گام‌های اساسی برای زمینه‌سازی ظهور منجی با حرکت‌های جمعی برداشته می‌شود.

اربعین جریانی گسترده‌ است که با حضور میلیونی عاشقان در پیاده روی زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد شد


به اذعان اندیشمندان اسلامی، یکی از القاب امام زمان (عج) قائم است، یعنی قیام کننده بر همان معنا و مفهومی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، به شهادت رسید و از آنجایی که امام زمان (عج) وارث خون اباعبدالله (ع) است. رونق گرفتن مراسم اربعین در سال های جاری و حضور ده ها میلیون عاشق حسینی از سراسر جهان بشارت  آماده شدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین حجت حق و فراگیر شدن نام و یاد امام حسین (ع) است.


اربعین جریانی گسترده‌ است که با حضور میلیونی عاشقان در پیاده روی زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) خواهد شد. در واقع این همایش عظیم پای فشردن بر هدف قیام امام حسین (ع)، همان هدف امام زمان (عج) و در نهایت بشارتی است برای کسانی که انتظار ظهور امام زمان (عج) را می‌کشند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده