برگزاری رزمایش نظامی مشترک ژاپن با آمریکا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

برگزاری رزمایش نظامی مشترک ژاپن با آمریکا

نیروهای مسلح ژاپن قصد دارند به‌عنوان واکنش اولیه به شلیک موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی، رزمایش مشترک نظامی با آمریکا برگزار کنند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 04
کد خبر: ۱۵۳۲۰۲

به گزارش راهبرد معاصر در همین راستا، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) با «جان آکوئیلینو» رئیس ستاد فرماندهی نظامیان آمریکایی در منطقه هند و اقیانوس آرام دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کیشیدا بعد از این دیدار، ضمن اعلام خبر برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک ژاپن و آمریکا در روزهای آینده، گفت امروز با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز تلفنی گفت‌وگو می‌کند.

وی طی دیدار با آکوئیلینو در توکیو، درباره موضوعاتی از جمله فعالیت‌های چین در دریای شرقی و جنوبی چین و تنگه تایوان، و همچنین بحران کنونی با کره شمالی رایزنی کرد.

بر این اساس، نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که توکیو از طریق تلاش برای تقویت ظرفیت واکنشی و بازدارندگی اتحاد آمریکا-ژاپن برای صلح و ثبات در منطقه عمل می‌کند و همچنین برای اطمینان حاصل کردن از آزاد بودن منطقه هند و اقیانوس آرام تلاش می‌دارد.

به نوشته رویترز، آکوئیلینو نیز گفت که معاهده امنیتی آمریکا و ژاپن، به‌عنوان بنیانی برای صلح و رفاع در منطقه عمل می‌کند.

پیش از این، دولت سئول اعلام کرد در واکنش به اقدام کره شمالی در پرتاب موشک بالستیک میان‌برد بر فراز ژاپن، جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا تمرینات بمباران دقیق انجام دادند.

بامداد امروز بود که به گفته سازمان‌های نظامی سئول و توکیو، کره شمالی موشک بالستیک میان‌بردی را شلیک کرد که ۴ هزار کیلومتر را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع یک هزار کیلومتری پرواز کرد.

بعد از آن، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار