احیای تمدن اسلامی زنگ خطری برای حکومت‌های غربی-راهبرد معاصر
محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

احیای تمدن اسلامی زنگ خطری برای حکومت‌های غربی

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه وحدت اسلامی ازجمله ارکان مهم حفظ ملت‌ها و حکومت‌های اسلامی به شمار می‌رود، گفت: احیای تمدن اسلامی زنگ خطری برای حکومت‌های غربی است، بنابراین دشمن به خوبی می‌داند برای جلوگیری از احیا و تقویت تمدن اسلامی در تمامی کشورهای اسلامی باید تفرقه‌افکنی کند تا مانع بزرگی در برابر قدرت گیری مسلمانان شود.
محمدصادق کفیل؛ رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 11
کد خبر: ۱۵۴۰۶۶

زنگ خطر برای غرب با حفظ وحدت اسلامی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ وحدت میان مذاهب اسلامی خمیرمایه و جوهره انسجام‌بخشی به جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و تنها نسخه شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است. وحدت امت اسلامی از دیرباز آرمان مصلحان صادق و پیشگامان دلسوز امت اسلامی بوده و برای تحقق آن با بیان و بنان خویش مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف انجام داده‌اند و حتی در این راه از بذل جان دریغ نکرده‌اند.

 

طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی برای تحقق امت واحد اسلامی شد و رهبران آن راه نجات امت اسلامی را در وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی دانسته‌اند تا امت اسلامی را از تلاطم امواج فتنه‌ها و جدایی‌های ساختگی به ساحل امن وحدت و همبستگی و همگرایی برسانند.

جهان اسلام برای حفظ وحدتی که به تقویت مسلمانان در بخش های مختلف منجر شود، باید به شدت از هرگونه خودگرایی و سرگرم بودن به خود که مساوی ندیدن خداست دوری کند


حجت الاسلام محمد صادق کفیل، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت در گفت و گو با «راهبرد معاصر» درباره مزایا و اهمیت حفظ وحدت اسلامی گفت: وحدت اسلامی ازجمله ارکان مهم حفظ ملت ها و حکومت های اسلامی به شمار می رود، زیرا جامعه متحد، یک دل و یکرنگ مانع بزرگی در برابر پاشیدن بذر کینه می شود. بی شک وقتی در جامعه متحد بذر کینه در سرزمین دل مسلمانان کاشته نشود، جامعه رو به پیشرفت می گذارد و روز به روز قوی تر می شود.


وی افزود: به دلیل اهمیت حفظ وحدت در جامعه اسلامی است که در زیارت عاشورا خطاب به امام حسین (ع) به عنوان معصوم گفته شده «هر کس با شما دوست است، دوست او هستیم و هر کسی با شما دشمنی کند، دشمن او به شمار می رویم». در زمینه وحدت اسلامی نباید به معیارهای من و شما به عنوان مسلمانی که در جامعه زندگی می کند نگاه کرد، بلکه لازم است به این موضوع پی برد برای اجرای فرامین حق تعالی در جامعه اسلامی و متعاقب آن در جهان باید یکرنگ شد، زیرا با هدف بزرگ و مقدسی مواجهیم که خداوند متعال در قرآن کریم از مسلمانان مطالبه کرده است.


این استاد معارف دینی و کارشناس قرآنی عنوان کرد: آنچه برای مسلمانان باید حائز اهمیت باشد، این است که خدای یکتا را پرستش کنند و متفق القول باشند که حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبر خاتم و رسول خدا همه جهانیان را به دین اسلام دعوت کرده است. قبله ما یکی است، کتاب آسمانی مشترک داریم که برای هدایت تک تک ما بر قلب بزرگ پیامبر اکرم (ص) نازل شد.


کفیل گفت: مؤلفه هایی به این حد مهم باید رمز اتحاد مسلمانان جهان باشد. خداوند، پیامبر اکرم (ص)، کعبه و قرآن جوهره و اصلی ترین وجوه اتحاد مسلمانان به شمار می رود. جهان اسلام برای حفظ وحدتی که به تقویت مسلمانان در بخش های مختلف منجر شود، باید به شدت از هرگونه خودگرایی و سرگرم بودن به خود که مساوی ندیدن خداست دوری کند.

دشمن به خوبی می داند برای جلوگیری از احیا و تقویت تمدن اسلامی در تمامی کشورهای اسلامی باید تفرقه افکنی کند تا مانع بزرگی در برابر قدرت گیری مسلمانان شود


وی تصریح کرد: در صورت همبستگی، حفظ اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی یقیناً دنیای استکبار نمی تواند کمترین نقشه و توطئه ای برای تحمیل خواسته های خود یا فرودست کردن کشورهای اسلامی بکشد. بحران های فلسطین، یمن و بحرین ناشی از اتحاد نداشتن کشورهای اسلامی است، به همین دلیل شعار نبی خاتم اتحاد جامعه اسلامی است.

 


رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه دشمن به شدت نگران است جهان اسلام تمدن اسلامی خود را در جهان گسترش دهد، گفت: احیای تمدن اسلامی زنگ خطری برای حکومت های غربی است، بنابراین دشمن به خوبی می داند برای جلوگیری از احیا و تقویت تمدن اسلامی در تمامی کشورهای اسلامی باید تفرقه افکنی کند تا مانع بزرگی در برابر قدرت گیری مسلمانان شود.


مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: مستکبران سعی می کنند در دنیای اسلام وجوه اختلاف میان مسلمانان را پیدا و آن را پر رنگ کنند تا به این وسیله کشوهای اسلامی را به جان هم بیندازند. بی شک اصلی ترین دغدغه کنونی کشورهای غربی ایجاد اختلاف میان ایران و عربستان و میان ایران با کشورهای مسلمان است، زیرا آنها با ایجاد دشمنی و اختلاف میان کشورهای اسلامی منافع خود را حفظ و تضمین می کنند، بنابراین برای مقابله با زیاده خواهی های دشمن باید به سمت تقویت مبانی اتحاد برای رشد جامعه حرکت کرد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده