تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث کمپ آوارگان یهودی روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث کمپ آوارگان یهودی روسیه

رژیم صهیونیستی قصد دارد تا کمپی را به منظور اسکان آوارگان یهودی روسیه در آذربایجان احداث نماید.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۶۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، کابینه رژیم صهیونیستی با تخصیص مبلغی بالغ بر 25 میلیون دلار قصد دارد تا کمپی را برای اسکان آوارگان یهودی روس تبار که قصد مهاجرت به سرزمین های اشغالی را دارند، احداث نماید. این آوارگان عمدتا یهودیان روسیه به شمار می روند که در پی جنگ این کشور با اوکراین قصد مهاجرت به سرزمین اشغالی را دارند.

بنابر ادعای روزنامه جروزالم پست،کابینه این رژیم در ابتدای ماه جاری میلادی طرحی را به تصویب رساند تا مهاجرت یهودیان روسیه به سرزمین اشغالی را تسهیل نماید. موج اخیر مهاجرت یهودیان روسیه به فلسطین اشغالی پس از سال‌های فروپاشی شوروی سابق در دهه 1990، بزرگترین موج مهاجرت یهودیان روس تبار به سرزمین به شمار می رود.

کابینه رژیم صهیونیستی همچنین قصد دارد تا با اصلاح قانون موسوم به «قانون بازگشت» برای یهودیان، زمینه‌ای را فراهم آورد تا نسل چهارم بازماندگان یهودی روسیه نیز که قصد فرار از خدمت در ارتش روسیه و حضور در جبهه‌های جنگ با اوکراین را دارند، بتوانند به فلسطین اشغالی بگریزند.

براساس قانون به اصطلاح بازگشت به سرزمین اشغالی، تنها فردی که حداقل دارای یک جد یهودی باشد، می‌تواند آنچه که به صورت نامشروع تابعیت رژیم صهیونیستی ادعا می شود را به دست آورد. برآوردها نشان می‌دهد که حداقل 600 هزار یهودی ساکن در روسیه براساس این قانون قادر به مهاجرت به سرزمین اشغالی هستند.

آغاز فرایند اصلاح قانون بازگشت به سرزمین اشغالی توسط کابینه رژیم صهیونیستی در شرایطی است که براساس قوانین آپارتایدگونه این رژیم، فلسطینیان ساکن سرزمین اشغالی در سال 1948 از حق بازگشت به خانه‌های خود محروم مانده‌اند.

محرومیت فلسطینیان آواره از بازگشت به سرزمین خود در شرایطی است که یکی از تعهدات رژیم صهیونیستی در زمان تاسیس نامشروع خود در سال 1948 به سازمان ملل، تضمین حقوق کامل تمامی فلسطینیان آواره به منظور بازگشت به خانه و کاشانه شان بوده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده