صادرات ۲.۵ میلیارد دلار کالا به عراق طی ۱۰۰ روز/ رشد 20 درصدی نسبت به پارسال-راهبرد معاصر

صادرات ۲.۵ میلیارد دلار کالا به عراق طی ۱۰۰ روز/ رشد 20 درصدی نسبت به پارسال

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در ۱۰۰ روز گذشته ۲.۵ میلیارد کالا به عراق صادر شده که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 06
کد خبر: ۱۵۵۲۱

به گزارش راهبرد معاصر ، سیدحمید حسینی امروز در همایش بزرگ تجاری ایران و عراق گفت: در ۱۰۰ روز گذشته ۲.۵ میلیارد دلار کالا به عراق صادر شده که این میزان صادرات نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی صادرات ما نسبت به گذشته است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق با بیان اینکه بدین ترتیب روزانه ۲۵ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده است، گفت: اولویت امسال ما برای توسعه روابط تجاری با کشور عراق در زمینه‌های صنعت و خدمات است.

 

وی در ادامه به برخی برنامه‌ها و اولویت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در سال ۹۸ و رسیدن به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری اشاره کرد و گفت:‌ امضای توافق‌نامه و صدور مجدد کالا از عراق، برنامه‌ریزی جهت ورود اقلام مورد نیاز کشور از محل ارز صادراتی به عراق با همکاری بانک مرکزی عراق و پیگیری جهت وصول طلب پیمانکاران و به کارگیری خط اعتباری ۲۰۰ میلیون دلاری صندوق ضمانت برای پروژه‌های بازسازی عراق از جمله این برنامه‌ها است.

 

حسینی بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های گمرکی، ایجاد مراکز خدمات تجاری و بازاریابی کشورمان در بغداد، بصره و اقلیم کردستان عراق و اجرایی کردن توافق مربوط به ایجاد شهرک‌های صنعتی آزاد در مرزهای دو کشور و تسهیل در صدور ویزای بلندمدت و مکرر برای تجار و صادرکنندگان کالا و خدمات و رانندگان ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق است.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده