آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آغاز انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

با بازگشایی صندوق‌ها برای اخذ آرای صهیونیست‌ها، پنجمین انتخابات چهار سال اخیر در فلسطین اشغالی به منظور حل بحران تشکیل کابینه در رژیم صهیونیستی آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 01
کد خبر: ۱۵۷۰۶۴

به گزارش راهبرد معاصر، منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند که انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی برای تعییین تکلیف پارلمان و کابینه این رژیم آغاز شد.

بنا بر گزارش منابع رژیم صهیونیستی از قبیل «کان نیوز»، شعب اخذ رای در فلسطین اشغالی صبح روز سه شنبه (امروز) باز شدند تا پنجمین انتخابات این رژیم در کمتر از چهار سال اخیر آغاز شود.

طبق گزارش کان نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۶۷۸۸۸۰۴ نفر واجد شرکت در این انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی هستند.

شبکه «سی‌ان‌ان» در آستانه برگزاری این انتخابات گزارشی درباره وضعیت جاری انتخابات در فلسطین اشغالی و آرایش نیروهای سیاسی منتشر کرد.

این رسانه آمریکایی نوشت: «اسرائیلی‌ها روز سه‌شنبه برای پنجمین بار در چهار سال گذشته پای صندوق‌های رای می‌روند و اسرائیل یک انتخابات سراسری دیگر را با هدف پایان دادن به بن‌بست سیاسی جاری برگزار می‌کند».

سی‌ان‌ان ادامه داد: «برای اولین بار طی ۱۳ سال گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق، به عنوان نخست‌وزیر فعلی نامزد نشده است...او امیدوار است به عنوان رئیس ائتلاف راست‌گرای تندرو به قدرت بازگردد در حالی که یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت میانه‌رو امیدوار است که این جایگاه به او در حفظ منصب نخست‌وزیری کمک کند».

این رسانه نزدیک به دموکرات‌های آمریکایی در ادامه گزارش خود به نظرسنجی‌های انجام شده دئر فلسطین اشغالی درباره شانش احزاب و ائتلاف‌های موجود در فلسطین اشغالی برای پیروزی در انتخابات اشاره کرد.

در گزارش آمده است: «اگر آخرین نظرسنجی‌ها درست از اب در بیایند، به نظر بعید می‌رسد که این دور انتخابات هم نتیجه‌ای موفق‌تر از چهار انتخابات قبلی برای برداشتن موانع (در زمینه حل بحران تشکیل کابینه) داشته باشد. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بلوک طرفدار نتانیاهو یک کرسی برای رسیدن به اکثریت کرسی‌های پارلمان کم می‌آورد».

سی‌ان‌ان گزارش داد: «شبیه به چهار انتخابات قبلی، خود نتانیاهو و احتمال کابینه تحت رهبری او به ویژه با توجه به ادامه محاکمه قضایی او به اتهام فساد،، یکی از موضوعات تعیین کننده است».

به نوشته این رسانه، نظرسنجی «بنیاد دموکراسی اسرائیل» نشان داد که یک سوم شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که اولویت دوم آنها برای دادن رای، هویت رهبر حزبی که است که می‌خواهند به آن رای دهند.

در ادامه گزارش آمده است، مجموعه نظرسنجی‌های روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» حاکی از آن است که بلوک و احزاب حامی بنیامین نتانیاهو یا می‌تواند به ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه دست یابد یا یک کرسی کم می‌آورد.

طبق همین نظرسنجی‌ها، بلوک و احزاب حامی یائیر لاپید نخست‎‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی حدود چهار تا پنج کرسی برای رسیدن به جایگاه اکثریت در پارلمان کم می‌آورد و نمی‌تواند کابینه تشکیل دهد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار