مشاور امنیت داخلی اسرائیل استعفا داد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مشاور امنیت داخلی اسرائیل استعفا داد

«ایال خولاتاه» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز پس از اعلان نتایج انتخابات ۲۵ کنست و کنار رفتن کابینه یائیر لاپید از سمت خود استعفا داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 05
کد خبر: ۱۵۷۵۸۰

به گزارش راهبرد معاصر، همزمان با اعلان نتایج انتخابات کنست و کنار رفتن کابینه یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی از استعفای «ایال خولاتاه»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

خولاتاه در جولای 2021 پس از کنار رفتن «مائیر بن شبات» مشاور پیشین امنیت داخلی اسرائیل که مسئولیت پیشبرد روند عادی‌سازی روابط تل‌آویو با کشورهای عربی را عهده‌دار بود، به این عنوان منصوب شده بود.

گمانه‌زنی‌ها از 2گزینه احتمالی «یان درمر» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا و «ایال ضمیر» معاون اسبق رئیس ستادکل ارتش اسرائیل به‌عنوان 2گزینه مدنظر نتانیاهو برای جانشینی خولاتاه نام برده می‌شود.

انتخابات پارلمانی کنست رژیم صهیونیستی در 1 نوامبر با پیروزی جناح راستگرا به‌رهبری بنیامین نتانیاهو و شکست ائتلاف چپ ـ میانه‌رو به‌رهبری یائیر لاپید همراه شد. ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو موفق شده است در این انتخابات 64 کرسی انتخابات را از آن خود سازد تا بدین شکل مسیر همواری را برای تشکیل کابینه جدید اسرائیل پیشِ‌روی خود داشته باشد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده