راهپیمایی هزاران نفری در لندن در اعتراض به گرانی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

راهپیمایی هزاران نفری در لندن در اعتراض به گرانی

هزاران نفر از مردم انگلیس شنبه (پنجم نوامبر) به راهپیمایی اعتراضی در مرکز لندن پیوستند و خواستار برگزاری انتخابات سراسری شدند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 06
کد خبر: ۱۵۷۹۲۳

به گزارش راهبرد معاصر از روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، لندنی‌ها جمع شدند تا احساسات خود را در بحبوحه تشدید بحران هزینه‌های زندگی اعلام کنند و از ریشی سوناک نخست‌وزیر جدید انگلیس خواستند انتخابات فوری برگزار کند.

طبق این گزارش، در این تظاهرات اعتراضی چهره‌های سرشناسی از جمله جرمی کوربین رهبر سابق حزب مخالف کارگر و میک لینچ رئیس اتحادیه صنفی حمل‌ونقل خودرویی، دریایی و راه‌آهن انگلیس حضور یافتند.

معترضان پلاکاردهایی که روی آن‌ها خواستار کنار رفتن و به زیر کشیده شدن حزب حاکم محافظه‌کار شده بودند را در دست داشتند.

همچنین در ادامه بحران اقتصادی انگلیس و چالش‌های ریشی سوناک نخست‌وزیر جدید، گفته می‌شود که پرستاران انگلیسی قصد اعتصاب سراسری دارند. پیش از این نیز کارمندان دانشگاه‌های انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی موافقت خود را با شروع اعتصابات اعلام کردند. در همین حال، کارگران راه‌آهن، کارکنان بخش بهداشت و کارشناسان بخش حقوقی انگلیس یا دست به اعتصاب زده یا قصد این کار را دارند.

نارضایتی اقتصادی در انگلیس در میانه بحران سیاسی این کشور است که به استعفای لیز تراس نخست‌وزیر سابق تنها ۴۹ روز بعد از تصدی این سمت انجامید.

ریشی سوناک در جریان انتصاب اعضای کابینه دولتش تصمیم گرفت جرمی هانت را که در اواخر دولت تراس جایگزین «کوازی کوارتنگ» وزیر دارایی مستعفی وی شده بود، با هدف بازگرداندن ثبات به اقتصاد بریتانیا در سمتش ابقا کند. هانت که سابقا وزیر امور خارجه انگلیس بوده و از متحدان ریشی سوناک است، در گام اول شروع به کارش بودجه جنجالی دولت تراس و کاهش‌های مالیاتی انتقاد‌ برانگیز آن را لغو کرد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار