مقام حزب‌الله: مقاومت به لطف سلاح خود و بدون جنگ اسرائیل را شکست داد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مقام حزب‌الله: مقاومت به لطف سلاح خود و بدون جنگ اسرائیل را شکست داد

یک مقام ارشد حزب الله با اشاره به اینکه مقاومت از هر زمانی قوی‌تر است تاکید کرد که ما حتی بدون اینکه نیاز به جنگ و استفاده از سلاح داشته باشیم رژیم صهیونیستی را شکست دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 07
کد خبر: ۱۵۷۹۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله طی یک مراسم یادبود در منطقه بعلبک اعلام کرد، برخورداری مقاومت از سلاح پیشرفته، دشمن صهیونیستی را از آغاز جنگ علیه لبنان بازمی‌دارد و آن را وادار می‌کند که حق ما را به رسمیت بشناسد. این بدان معناست که ما دیگر برای رسیدن به حقوق و اهدافمان نیازی به جنگ نداریم و این سلاح و موضع شجاعانه ما برای اتخاذ تصمیم مناسب کافی بوده و بدون استفاده از سلاح توانستیم به پیروزی برسیم.

 

این مقام حزب‌الله افزود، مقاومت بر 3 رکن اصلی استوار است که رکن اول شخصیت اخلاقی برادران و خواهران، ایمان، تقوا، دینداری، اخلاص، فداکاری، برادری، عشق، فرهنگ، اندیشه سیاسی و نوع دوستی است. این رویکرد مقاومت علی‌رغم وضعیت ناامیدی که کشور و ملت ما در جریان تهاجم اسرائیل در سال 1982 در آن به سر می‌بردند توانست نسل‌ها، مردان، زنان و جوانان را متحول و شخصیتی مبارز و مقاوم در آنها ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد، ستون دوم مقاومت، محیط و حامیان آن بوده و در این میان خانواده‌های رزمندگان کمتر از فرزندان خود فداکاری نکرده‌اند و هرچه مقاومت رشد و پیشرفت می‌کرد محیط آن نیز گسترده‌تر می‌شد توانایی مقاومت-چه در مقابل دشمن صهیونیستی و مزدورانش در لبنان و -چه تکفیری‌ها در منطقه الجرود بیشتر می‌شد. اما سلاح ستون سوم مقاومت است و توانمندی‌های مقاومت از ابتدا تاکنون رشد زیادی داشته و در این لحظه مقاومت چه از نظر کیفی و چه کمی در سطح سلاح، پیشرفته بوده و می‌تواند با زورگویان مقابله کند.

 

امین السید تصریح کرد، اهمیت و قدرت این سلاح در آن است که دشمن به فکر جنگ علیه لبنان نمی‌افتد و صرف وجود این سلاح دشمن را از تجاوز علیه کشور ما بازمی‌دارد. بنابراین برخی طرف‌ها تلاش زیادی برای نابودی این سلاح کردند و هنوز هم در تلاش برای از بین بردن آن هستند. آنها برای خلاصی از این سلاح فضاسازی کرده و بلوک‌های سیاسی، حزبی، محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود آوردند و زمانی که با این روش‌ها شکست خوردند جنگ جولای 2006 را به راه انداختند و تصور می‌کردند که این جنگی سرنوشت‌ساز برای از بین بردن مقاومت مسلحانه و حزب‌الله و محیط آن است.

 

وی ادامه داد، اما یکی از نتایج جنگ جولای این بود که پروژه دشمنان مقاومت شکست خورد و همچنان شکست می‌خورد و در این جنگ ما پیروز شدیم و همچنان پیروز هستیم و جدیدترین پیروزی ما ترسیم مرزها بود که لبنان از طریق آن توانست از ثروت‌های نفتی و گازی خود محافظت کند. مقاومت در این زمینه مجبور به استفاده از سلاح نبود ما فقط اعلام کردیم که اگر اسرائیل بخواهد از استخراج نفت ما جلوگیری کند ما نیز همین کار را در رابطه با این رژیم انجام خواهیم داد و اجازه استخراج به آن نمی‌دهیم.

 

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله تاکید کرد، امروز مقاومت از هر زمانی قدرتمندتر بوده و اهمیت و نقش داخلی و منطقه ای و بین‌المللی آن پررنگ‌تر از هر زمانی است. ما امروز برای رسیدن به حقوق و اهداف خود نیازی به جنگ نداریم و همین سلاح و موضع قاطعمان برای گرفتن تصمیمات مناسب کافی است. همه جهان به مقاومت و اهمیت آن اعتراف می‌کند و سلاح مقاومت رکن اساسی در معادله قدرت و مبارزه با پروژه‌های استکبار و حامیان آن در منطقه است. دستی که می‌خواهد این ستون مقاومت را نابود کند دست دشمنانی است که برای خلع سلاح حزب‌الله توطئه می‌کنند اما شکست آنها در تحقق این هدف موجب شده تا به سمت مقابله با 2 ستون اول مقاومت یعنی چهره عمومی مقاومت و محیط آن بروند.

 

امین السید اظهار داشت، اما هیچکس در جهان نمی‌تواند ایمان و تقوا و دینداری ما را از بین ببرد مگر اینکه خودمان بخواهیم. بنابراین باید مراقب باشیم تا از هرگونه شکاف و خللی که دشمنان در محیط مقاومت ایجاد می‌کنند دوری کنیم و به هرشکلی به کسانی که برای تخریب وجهه حزب‌الله از خلال اتهام‌زنی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها و زور و ظلم تلاش می‌کنند کمک نکنیم.

 

وی در پایان بر توجه به محافظت از محیط مقاومت با استفاده از آگاهی دینی و فرهنگی و ثبات اجتماعی و اصلاح روابط میان یکدیگر تاکید و اعلام کرد که ما سلاح همکاری و برادری و محبت و صلح را برای رهایی از مشکلات و بحران‌ها در دست داریم./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار