رسانه‌های اسرائیلی؛ باید از اغتشاشات ایران با هدف سرنگونی رژیم بهره‌برداری کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رسانه‌های اسرائیلی؛ باید از اغتشاشات ایران با هدف سرنگونی رژیم بهره‌برداری کنیم

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که تل‌آویو باید از تداوم اغتشاشات در ایران، در جهت «سرنگونی رژیم» بهره‌برداری کند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 08
کد خبر: ۱۵۸۲۵۹

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از کارشناسان تل‌آویو گزارش دادند که این تحلیلگران بر لزوم بهره‌برداری از تداوم اغتشاشات در ایران با هدف «سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی» تاکید کردند.

طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، «یونی بن مناحیم» کارشناس مسائل خاورمیانه در سایت اسرائیلی «نیوز۱» گفت: «مشخص نیست اعتراضات در ایران به کجا منجر می‌شود و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت».

وی در ادامه با ضرورت بهره‌برداری از آن از سوی غرب خاطرنشان کرد که باید «در جهت تضعیف رژیم ایران از درون و سپس سرنگونی آن با اعمال تحریم‌های بیشتر بر آن تاکید کرد».

کارشناس اسرائیلی افزود: «اکنون زمان مناسبی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در گسترش تظاهرات علیه رژیم ایران در چارچوب جنگ مخفیانه دخالت کنند».

این در حالی است که ۲۴ سپتامبر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که «مقامات ایرانی موفق شدند موج اعتراض‌ها را خاموش کنند؛ زیرا حجم و قدرت آن‌ها بسیار کاهش یافته و تلاش‌های آمریکا جواب نداده است».

پیش‌تر این رسانه‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده بودند که «سازمان‌های امنیتی اسرائیل نسبت به احتمال موفقیت اعتراضات جاری در ایجاد تغییر، بدبین هستند».

در مقابل «محمود عباس زاده مشکینی» یکی از اعضای کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ایران، تاکید کرد: «اسرائیل در صورت رهبری کردن توطئه‌ها علیه ما، بیشترین پاسخ را دریافت خواهد کرد»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده