آنکارا: عملیات سوریه، با هماهنگی روسیه انجام گرفت-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آنکارا: عملیات سوریه، با هماهنگی روسیه انجام گرفت

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه ادعا کرد که این کشور عملیات‌های هوایی اخیر در شمال سوریه و عراق را پس از هماهنگی با مسکو انجام داده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 29
کد خبر: ۱۶۱۴۵۶

به گزارش راهبرد معاصر،  «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه، امروز (سه‌شنبه، ۲۹ نوامبر)، مدعی شد که آنکارا اقدامات خود را در جریان عملیات‌های هوایی در شمال سوریه و عراق با روسیه هماهنگ کرده است. 

 

وی در گفت‌وگو با شبکه «A Haber» ادعا کرد که قضایای مربوط به برنامه‌های ترکیه در عملیات نیروهای هوایی این کشور مورد بررسی و مناقشه با طرف روسی قرار گرفته است.

 

 سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در ادامه با تاکید بر ایجاد هماهنگی‌های لازم با روسیه، این سؤال را مطرح کرد: « پس ما چگونه وارد حریم هوایی تل‌رفعت شدیم؟ در این خصوص با [روسیه ] مناقشه کردیم و کارهای خود را هماهنگ کردیم. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم، سپس مناقشه و هماهنگ و در نهایت عمل می‌کنیم».

 

کالین در بخش دیگری از سخنانش گفت که عملیات زمینی در شمال سوریه علیه سازمان‌های تروریستی ممکن است هر لحظه آغاز شود. ترکیه خواستار دور شدن نیروهای قسد از مرزهایش تا ۳۰ کیلومتر است.

 

سخنگوی ریاست‌جمهوری در عین حال افزود: «عملیات نظامی در شمال سوریه باید تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند. این عملیات نظامی به چند طریق می‌تواند انجام شود و این آنکاراست که زمان و نحوه اجرای آن را مشخص خواهد کرد. ما برای رسیدگی به دغدغه‌های امنیتی خود نیازی به اجازه کسی نداریم».

 

از ۲۰ نوامبر جاری، ترکیه عملیات‌های هوایی خود را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان عراق (پ.ک.ک) در شمال عراق و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هم پیمان با آمریکا در شمال سوریه آغاز کرده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده