رئیس پلیس انگلیس استعفا داد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رئیس پلیس انگلیس استعفا داد

رئیس پلیس انگلیس که خود هدف تحقیقات کیفری قرار گرفته و با اتهامات متعدد مواجه است، از سمت خود استعفا کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 05
کد خبر: ۱۶۲۲۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر کشور انگلیس پایان این هفته اعلام کرد، رئیس پلیس این کشور که خود هدف تحقیقات کیفری قرار گرفته و با اتهامات سابق مواجه است، از سمت خود استعفا کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایکل لاکوود، رئیس پلیس انگلیس روز جمعه با اشاره به «دلایل شخصی و خانوادگی» کناره گیری فوری خود را اعلام کرده بود.

 

اما سوئلا بریومن، وزیر کشور انگلیس شامگاه شنبه تصریح کرد، علت کناره گیری رئیس پلیس بحران اعتماد به پلیس انگلیس بوده است.

 

وزیر کشور انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، بعد از اطلاع از این که لاکوود هدف تحقیقات پلیس در ارتباط با اتهامات سابق قرار دارد، وی مجبور بوده است «فورا اقدام کند» و به اداره او دستور داده است «از وی بخواهند از سمت خود استعفاء کند» در غیر این صورت با خطر «تعلیق فوری» مواجه خواهد شد.

 

به نوشته ساندی تایمز، مسائلی که او در خصوص آن هدف انتقاد و اتهام واقع شده و به ماهیت آن‌ها تصریح نشده است، به چهار دهه قبل وقتی که مایکل لاکوود ۶۳ ساله امروز حدود ۲۰ سال سن داشته است، برمی گردد.

 

پلیس انگلیس اخیرا با پرونده‌های جنجالی و پر سر وصدای دنباله داری مواجه شده است که در ردیف نخست آن آدم ربایی، تجاوز و قتل یک دختر اهل لندن به دست یک افسر پلیس مطرح است که به علت این جرائم به حبس ابد محکوم شده است و مجموعه‌ای از رسوایی‌هایی که رفتار‌های نژاد پرستانه و زن ستیزانه را در صفوف آن آشکار می‌کند. گزارشی از بازرسی دستگاه‌های پلیس در ابتدای ماه نوامبر نیز گستره‌ای از معایب و نواقص را در استخدام و کنترل ماموران پلیس نشان می‌دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده