حضور نظامی آمریکا؛ عامل اصلی بی‌ثباتی سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حضور نظامی آمریکا؛ عامل اصلی بی‌ثباتی سوریه

یکی از نمایندگان پارلمان سوریه حضور اشغالگران آمریکایی در سوریه را عامل اصلی بی‌ثباتی امنیتی در این کشور دانست.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 10
کد خبر: ۱۶۳۰۴۶

به گزارش راهبرد معاصر، «مغیث ابراهیم» نماینده پارلمان سوریه امروز شنبه، حضور نظامیان آمریکایی در اراضی سوریه را غیرقانونی و نامشروع دانست.

 

وی افزود: حضور نظامی آمریکا عامل اصلی همه رنج‌های ملت سوریه و بحران‌های اقتصادی آن است.

 

«مغیث ابراهیم» تاکید کرد: حضور اشغالگران آمریکایی در سوریه به بی‌ثباتی امنیتی منجر می‌شود زیرا این نظامیان در مناطق مختلف از گروه‌های مسلح قانون شکن به بهانه‌های واهی مانند دموکراسی حمایت می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورها در کنار آمریکا از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی و نابودی زیرساخت‌ها به بهانه رسیدن به دموکراسی، سوریه را به کشوری ویران تبدیل کردند.

 

مغیث ابراهیم افزود: همه تحرکات علیه سوریه با هدف مجبور کردن آن برای پرداختن هزینه عدم سرسپردگی به شروط آمریکا و نرفتن زیر چتر آمریکا به منظور تضعیف موضع روسیه و ایران و ممانعت از حضور آنها در منطقه است.

 

این نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: حضور آمریکا در منطقه با دو هدف انجام می شود، نخست غارت منابع کشورهای عربی و مسلمان و دوم در اختیار گرفتن تصمیمات سیاسی این کشورهاست.

 

آمریکا عامل رنج سوری‌ها
«حسن خضور»، نماینده دائم جمهوری عربی سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی گفت: برخی از کشورهای حامی تروریست از مواد مخدر به عنوان ابزاری تروریستی استفاده می‌کنند.

 

وی افزود: مشکل مواد مخدر در سالهای اخیر در مناطق تحت کنترل گروههای تروریستی مورد حمایت برخی کشورها، تشدید شده است.

 

حسن خضور، نماینده دائم جمهوری عربی سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی تاکید کرد: شرایط جنگی سوریه و تحمیل اقدامات قهری یکجانبه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به آواره شدن سوری‌ها به کشورهای همسایه منجر شده است که به تبع آن پدیده تجارت بشر و به ویژه کودکان در اردوگاههای آوارگان رخ داده است. در این شرایط جرایم سازمان یافته رشد یافته که نیازمند نقشه راه جدی و فوری برای مهار آن است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده