رابرت مالی:ایران به توافق مورد تایید همه پشت کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رابرت مالی:ایران به توافق مورد تایید همه پشت کرد

نماینده آمریکا در امور ایران با انداختن توپ در زمین تهران، مدعی شد مقامات ایرانی در ماه سپتامبر به توافقی روی میز که مورد تایید همه بود، پشت کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 20
کد خبر: ۱۶۴۶۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر  «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در توییتی درباره ادعاهای «رابرت وود» در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱، نوشت: همانطور که نماینده (معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد) رابرت وود گفت سپتامبر، «اولین باری نبود که مقامات ایران به توافقی که روی میز و مورد تایید همه بود، پشت کردند. اما این آخرین مورد، امید جمعی ما برای بازگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین برد». 

شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) نشستی را درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص رفع تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.

در این نشست علاوه بر ادعاهای ضد ایرانی آمریکا، تروئیکای اروپایی هم طی بیانیه‌ای مملو از ادعاهای بی‌اساس ضمن متهم کردن تهران به نقض‌های مکرر قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، خواستار توقف فعالیت‌های موشکی بالستیک و عقب‌گرد برنامه هسته‌ای ایران شدند.

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این نشست گفت اگر آمریکا واقعاً خواهان احیای برجام است، باید تنها بر دیپلماسی تکیه کند. وی افزود: آماده‌ایم مذاکرات وین را از سر بگیریم و حتی نشست وزیران را در اسرع وقت ترتیب دهیم تا احیای برجام را اعلام کنیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در دیدار امروز سه‌شنبه (۲۰ دسامبر) خود با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اردن، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
0
رابرت مالی:ایران به توافق مورد تایید همه پشت کرد
نماینده آمریکا در امور ایران از وضعیت کنونی برجام انتقاد کرد!
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 97 به صورت غیر قانونی از توافق هسته ای برجام خارج شده است
آمریکا جنایتکار با خروج از توافق هسته ای و برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
رابرت مالی جنایتکار باید داند آمریکا دیگر عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگرحق صلاحیت دخالت و مداخله در باره توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و غیره را ندارد.
تحلیل های برگزیده