ارمنستان: برای رسیدن به صلح، به ارتش مدرن نیاز داریم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ارمنستان: برای رسیدن به صلح، به ارتش مدرن نیاز داریم

نخست‌وزیر ارمنستان ضمن تاکید بر لزوم نوسازی ارتش برای حفظ حاکمیت این کشور، گفت اصلاحات عمیق و همه‌جانبه‌ای که در ارتش آغاز شده، از اهمیت بالایی برخوردار است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 01
کد خبر: ۱۶۶۲۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان خواستار نوسازی و تجهیز ارتش این کشور به تجهیزات جدید و مدرن شد.

 

پاشینیان شامگاه شنبه طی سخنرانی سال نو در جمع مردم ارمنستان گفت که این کشور نه برای جنگ، بلکه برای صلح به یک ارتش مدرن نیاز دارد.

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «اصلاحات عمیق و همه‌جانبه‌ای که در ارتش آغاز شده، از اهمیت بالایی برخوردار است. ایجاد ارتشی متشکل از سربازان و افسران باسواد، میهن‌پرست و حرفه‌ای که نیازها و شرایط مدرن را برآورده کند، آغاز شده است».

 

نخست‌وزیر ارمنستان درباره اصلاحات گسترده در ارتش این کشور اظهار داشت: «حداقل دستمزد پرسنل نظامی باید دو برابر شود، سیستم ضمانت‌های اجتماعی برای پرسنل نظامی و اعضای خانواده آنها ایجاد گردیده و سلاح‌های جدید و تجهیزات نو باید تهیه شود».

 

طبق این گزارش، پاشینیان همچنین افزود: «البته ما نه برای جنگ، بلکه برای صلح، برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی خود به چنین ارتشی نیاز داریم».

 

وی پیش از این نیز طی بازدید از پایگاه‌های نظامی این کشور در ایام تعطیلات سال نو و کریسمس، نظامیان را به ادامه تلاش برای حفظ وطن تشویق کرده بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده