درخواست برای برگزاری نشست شورای امنیت در مورد مسجد الاقصی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

درخواست برای برگزاری نشست شورای امنیت در مورد مسجد الاقصی

پس از ورود وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، پکن و ابوظبی خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شدند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 04
کد خبر: ۱۶۶۸۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، امارات متحده عربی و چین به دلیل ورود ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، خواهان برگزاری جلسه شورای امنیت در این باره شدند. 

 

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ورود بن غفیر به مسجد الاقصی مغایر با توافقی است که مقامات صهیونیست با دولت اردن که متولی این مسجد محسوب می شود، است. این اقدام تحریک آمیز باعث خشم فلسطینیان و مسلمانان جهان شده است. 

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز خواستار کاهش تنش ها در مسجد الاقصی شد. واشنگتن نگرانی خود را از تشدید تنش ها به دلیل تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی اعلام کرده و خواهان جلوگیری از اقدامات تحریک آمیز شد. 

 

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد ورود ایتمار بن غفیر به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن، اقدام تحریک آمیز بی سابقه‌ای است.

 

الموگ کوهن، عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب قدرت یهودی تایید کرد ورود بن غفیر به مسجد الاقصی با موافقت شخص بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده