نفت سوریه همچنان توسط اشغالگران آمریکایی به غارت می‌رود-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نفت سوریه همچنان توسط اشغالگران آمریکایی به غارت می‌رود

نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در شمال سوریه در ادامه سرقت نفت این کشور، ۶۰ کامیون و تانکر حاوی گندم و نفت سوریه را به شمال عراق منتقل کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۵ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 05
کد خبر: ۱۶۷۰۰۴

به گزارش راهبرد معاصر، نیروهای آمریکایی به سرقت ثروت سوریه ادامه می دهند و خبرگزاری سانا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی بالغ بر 60 کامیون و تانکر گندم و نفت سوریه را به غارت بردند.

 

به گزارش المیادین، نیروهای آمریکایی، امروز پنجشنبه 60 کامیون و تانکر حاوی گندم و نفت سوریه را غارت و آن را به پایگاه‌های خود در شمال عراق منتقل کردند.

 

منابع محلی از حومه « الیعربیه» در استان «الحسکه» به خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کردند: نیروهای آمریکایی کاروانی متشکل از 36 تانکر مملو از نفت سرقتی سوریه را امروز پنج شنبه از طریق گذرگاه غیرقانونی «المحمودیه» در حومه شرقی الحسکه به پایگاه‌های آمریکا در شمال عراق منتقل کردند.

 

این منابع افزودند: کاروان دیگری متشکل از 24 کامیون و تانکر حامل نفت و گندم با همراهی خودروهای نظامی آمریکایی از منطقه الجزیره سوریه به سرقت رفت و از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» از این کشور خارج شد.

 

گفتنی است، وزارت امور خارجه سوریه در اواسط ماه گذشته ارزش خسارات مستقیم ناشی از حملات نیروهای آمریکایی به خاک این کشور را اعلام کرد و آن را 25.9 میلیارد دلار تخمین زد که از این میزان، 19.8 میلیارد دلار مربوط به خسارات ناشی از سرقت نفت و گاز سوریه است.

 

سوریه به دلیل سیطره نیروهای آمریکایی با کمک نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) بر اکثر چاه‌های نفت سوریه در شرق فرات، از کمبود منابع انرژی رنج می‌برد.

 

اخیرا « بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: این غارتگری‌ها موجب شده تا ملت سوریه از منابع طبیعی خود محروم شوند و ارزش کل خسارات غیرمستقیمی که اشغالگران آمریکایی و نیز نیروهای موسوم به «ائتلاف بین‌المللی» در نتیجه سرقت نفت سوریه به مردم این کشور وارد کردند از مرز 100 میلیارد دلار گذشته است. تعجب می‌کنیم که چرا برخی در شورای امنیت همچنان در تلاش برای پنهان کردن آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه هستند.

 

شایان ذکر است که نیروهای اشغالگر آمریکا در ماه‌های گذشته سرقت‌های نفت سوریه را تشدید کرده‌اند و صدها تانک مملو از نفت مسروقه را به پایگاه‌های خود در خاک عراق برده‌اند.

 

سرقت نفت سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی بویژه طی ماه‌های اخیر در حالی افزایش یافته است که در پی تحولات اخیر روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو به‌عنوان صادرکننده عمده نفت و انرژی در جهان، بازار جهانی نفت تحت تأثیر قرار گرفته است و بهای نفت در بازارهای جهانی به‌علت امتناع خرید نفت از روسیه افزایش یافته است.

 

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه‌نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

 

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده