سفارت ونزوئلا در آمریکا تعطیل شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سفارت ونزوئلا در آمریکا تعطیل شد

سفارت ونزوئلا در آمریکا پس از انحلال دولت خودخوانده گوایدو تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۱۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، برخی منابع خبری گزارش دادند که سفارت ونزوئلا در واشنگتن تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های خود را متوقف کرده است. این سفارتخانه که در سال ۲۰۱۹ با حمایت‌های خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت در ونزوئلا، تاسیس شده بود اعلام کرد به دلیل انحلال دولت موقت فعلاً فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

 

به گزارش سی ان ان، سفارت ونزوئلا در بیانیه‌ای با اعلام این خبر گفت: به جامعه ونزوئلا در آمریکا و عموم مردم اطلاع می‌دهیم که سفارت ونزوئلا در آمریکا و همه مقامات آن به طور رسمی فعالیت خود را متوقف کردند.

 

هفته گذشته ۷۲ نماینده سابق و مخالف دولت ونزوئلا که در سال ۲۰۱۹ از «خوان گوایدو» به عنوان رهبر مخالفان و رئیس‌جمهوری موقت حمایت کردند، انحلال «دولت موقت» به ریاست وی را تصویب کردند.

 

نمایندگان پیشین مجلس ملی ونزوئلا در نشستی مجازی با انحلال دولت موقت به ریاست خوان گوایدو موافقت کردند. مخالفان دولت ونزوئلا که مشروعیت پارلمان برگزیده شده در سال ۲۰۲۱ را نیز به رسمیت نمی‌شناسند، همچنین توافق کردند تا به فعالیت قوه مقننه منتخب خود (در قالب پارلمان سال ۲۰۱۵) به فعالیت خود ادامه دهند. این فعالیت، صرفا برای تصویب قوانین در مورد دارایی‌های خارجی ونزوئلا است که توسط دولت موقت کنترل می‌شود. حزب دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا توانست در سال ۲۰۲۱، اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورد.


مخالفان دولت ونزوئلا در نظر دارند برای رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ با نیکلاس مادورو، یک نامزد مشخص را معرفی کنند.

 

آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا، با حمایت از خوان گوایدو رهبر حزب مخالفان این کشور نفت خیز حوزه آمریکای لاتین و ایجاد اختلاف و مداخله در امور داخلی این کشور، همواره در پی سرنگونی دولت مادورو بود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده