گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با امیرخان متقی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با امیرخان متقی

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه افغانستان ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی دیروز در کابل، بر لزوم همکاری‌در مقابله با تروریست‌ها تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 12
کد خبر: ۱۶۸۰۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛  حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان، با محکوم کردن عملیات تروریستی روز گذشته که به جان‌باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از کارکنان وزارت امور خارجه افعانستان منجر شد، مراتب تسلیت خود را به سرپرست و کارکنان وزارت خارجه و خانواده های آنان ابلاغ و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

 

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت:حمله تروریستی دیروز در مقابل درب ورودی وزارت خارجه افغانستان بسیار تأسف انگیز است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. همچنین به خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت می‌گوییم و از خداوند برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

 

امیرعبداللهیان افزود، تروریسم دشمن مشترک کشورهای منطقه است و آنها در مسیر اهداف و امیال استکبار جهانی با کشتن افراد بیگناه درصدد آن هستند که کشورهای استعمارگر را در کشورهای منطقه مسلط سازند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آن چه دیروز در کابل اتفاق افتاد و چندی قبل در حرم مطهر شاهچراغ شیراز به وقوع پیوست، دارای منشاء واحدی است و برای مبارزه با آن هم باید سیاست واحدی داشت و لازم است با قدرت تمام در مقابله با تروریست‌ها همکاری کرد.

 

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در این گفتگو، ضمن تشکر و قدردانی از تماس تلفنی امیرعبداللهیان، با تأکید بر برادری و دوستی مردم دو کشور، بر ضرورت مبارزه قاطع با تروریسم در همکاری با کشورهای همسایه تأکید کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده