آمریکا با قاچاق تخم مرغ مقابله می‌کند-راهبرد معاصر

آمریکا با قاچاق تخم مرغ مقابله می‌کند

قاچاق تخم مرغ به مکزیک در ایالات متحده به علت قیمت‌های بسیار بالا سرعت گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 23
کد خبر: ۱۶۹۸۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده به آمریکایی ها نسبت به قاچاق تخم مرغ خام یا مرغ از طریق مرز از مکزیک هشدار داده اند، زیرا افزایش سرسام آور قیمت های سوپرمارکت ها شهروندان عادی را مجبور به انجام قاچاق می کند. 

چارلز پین، متخصص نظارت بر کشاورزی CBP، اخیرا به KTSM وابسته به ال پاسو NBC گفت: کشف و ضبط تخم مرغ خام در امتداد مرز مکزیک در سه ماهه آخر سال 2022 نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 108 درصد افزایش یافت. 

در همان دوره سه ماهه در سال 2022، میانگین هزینه دوجین تخم مرغ در ایالات متحده از 3.50 دلار به 5.30 دلار افزایش یافت. 

در آن سوی مرز در خوارز، یک مشتری می تواند 30 تخم مرغ را با قیمت 3.40 دلار دریافت کند.

پین به قاچاقچیان احتمالی تخم مرغ هشدار داد که به دلیل تلاش برای صرفه جویی در مواد غذایی با جریمه های مدنی حدود 300 دلار مواجه می شوند.

در حالی که تورم تقریباً بی سابقه در سراسر ایالات متحده باعث افزایش قیمت تمام شده مواد غذایی شده است، خدمات تحقیقات اقتصادی وزارت کشاورزی همچنین آنفولانزای مرغی را عامل افزایش قیمت ها می داند. 

یک کارشناس بیماری های عفونی به NBC گفت که کشاورزان به شدت تشویق می شوند تا حیوانات خود را صرفاً به ظن قرار گرفتن در معرض ویروس نابود کنند، به این معنی که میلیون ها مرغ سالم نیز معدوم شدند. 

 بازل مشارباش، وکیل دادگستری فارم اکشن به فاکس نیوز گفت تولید تخم مرغ در ایالات متحده در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه در سال 2021، 5 درصد کاهش داشت و موجودی انبارها در دوره 12 ماهه منتهی به دسامبر 29 درصد کاهش یافته بود.

Cal-Maine از قیمت های خود دفاع کرده است و استدلال می کند که هزینه های تولید و حمل و نقل زیاد نیز نقش دارند. 

فروش این شرکت برای سه ماهه آخر سال 2022، 110 درصد افزایش یافته و سود ناخالص در سال قبل از آن بیش از 600 درصد افزایش یافته است. / برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار