اسپانیا تانک‌های لئوپارد به اوکراین ارسال می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اسپانیا تانک‌های لئوپارد به اوکراین ارسال می‌کند

وزیر دفاع اسپانیا از آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 25
کد خبر: ۱۷۰۳۰۵

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از رویترز، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز چهارشنبه در سخنانی از آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین خبر داد و گفت بعد از موافقت آلمان متحدان ناتو نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند.

روبلز در مصاحبه با خبرگزاری افه اسپانیا گفت: مادرید در هماهنگی با متحدان غربی خود برای کمک به اوکراین در مقابل تهاجم روسیه اقدام خواهد کرد.

وی گفت: اسپانیا در چارچوب این هماهنگی مایل است با متحدان خود برای حمایت از اوکراین از جمله ارسال تانک‌های لئوپارد، آموزش استفاده از این تانک‌ها و همچنین کمک به نگهداری و تعمیر آنها همکاری کند.

در اواخر سال ۲۰۲۲، اسپانیا بزرگترین بسته تسلیحات خود را به اوکراین ارسال کرد. این کشور چهار سامانه دفاع هوایی هاوک ساخت آمریکا را نیز به اوکراین تحویل داده و برای ارسال دو سامانه دیگر وعده داده است.

از خدمات دیگر اسپانیا به اوکراین می‌توان به ارائه خدمات درمانی و پزشکی برای سربازان مجروح اوکراینی و آموزش آنها در پایگاه هوایی تولدو اشاره کرد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار