حمایت قاطع مجلس از سپاه در برابر شیطنت اروپا-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

حمایت قاطع مجلس از سپاه در برابر شیطنت اروپا

مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون طرح اقدام متقابل با اروپایی‌ها تنظیم شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت تردد کشتی‌های حامل سوخت، نفت و انرژی را فراهم می‌کند، ولی تردد برای ناو و ناوشکن های نظامی تروریست‌ها نه‌تنها در تنگه هرمز، بلکه در تمام منطقه ناامن خواهد شد.
مجتبی ذوالنور؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 12
کد خبر: ۱۷۲۶۲۷

عزم ایران برای اقدام متقابل برابر نظامیان اروپا/ ناامن شدن منطقه برای تروریست‌ها

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در بحبوحه اغتشاشات اخیر برخی کشورهای اروپایی در پارلمان اروپا دست به کار خطرناکی زدند و قصد داشتند سپاه پاسداران را در لیست به‌اصلاح تروریستی خودشان قرار دهند‌. این درحالی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دل مردم جوشیده است و غربی‌ها باید بدانند تقابل با سپاه پاسداران برایشان هزینه‌ داشته و دارد. 

 

همچنین در روزهای اخیر منابع فرانسوی از تصمیم جدید دولت خود برای حمایت بیشتر از اغتشاش‌گران و گروه‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند. مطابق اخبار آشکار و پنهان، بخشی از این تصمیم معطوف به تسهیل روند اعطای پناهندگی سیاسی به مخالفان جمهوری اسلامی است، چنانچه کمیسیون امور اروپایی مجلس سنای فرانسه هفته گذشته قطعنامه‌ای را زیر عنوان حمایت از معترضان ایرانی تصویب و آن را به شورای اروپا (نهاد اجرایی اتحادیه اروپا) ارائه کرده است.

 

در متن این قطعنامه سیاسی و غیرحقوقی ۴۵ ماده‌ای به موضوعات مختلفی همچون کمک‌های نظامی ایران به روسیه، سرکوب سیستماتیک معترضان به‌وسیله نیروهای امنیتی و شلیک به آن‌ها با گلوله‌های جنگی، دعوت از دولت‌های اروپایی برای تسهیل صدور ویزا به معترضان ایرانی و همچنین ترغیب شورای اتحادیه اروپا به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی پرداخته شده است.

دستورات و تکلیف های لازم به قوه قضائیه، نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه داده شده است و به محض اجرایی شدن طرح اروپا، طرح اقدام متقابل را در مجلس شورای اسلامی دو فوریتی تصویب می‌کنیم

 

مجتبی ذوالنور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره طرح مجلس شورای اسلامی برای مقابله با اقدام احتمالی اروپایی‌ها در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی طرح اقدام متقابل با اروپایی‌ها مشابه طرح اقدام متقابل در برابر آمریکا تنظیم شده است و بر مبنای آن اگر اروپایی‌ها تحریم سپاه پاسداران را عملی کنند، تمام نیروهای مسلح اروپا را به عنوان تروریسم خواهیم دانست و مورد هدف خواهند بود. 

 

وی افزود: در حال حاضر اروپایی ها از طرح خود عقب‌نشینی کرد‌ه‌اند، ولی دستورات و تکلیف های لازم به قوه قضائیه، نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه داده شده است و به محض اجرایی شدن طرحشان، طرح اقدام متقابل را در مجلس شورای اسلامی به صورت دو فوریتی تصویب می‌کنیم. 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس انقلابی صددرصد موافق طرح اقدام متقابل با اروپایی است و مخالفتی با تصویب آن وجود ندارد؛ درنهایت اینکه اروپایی ها بازنده این اقدام هستند، زیرا فرماندهان سپاه و عناصر این سازمان تردد و اموالی در اروپا ندارند و از آنها خدمات آموزشی در زمینه دفاعی و نظامی دریافت نمی‌کنند. 

 

ذوالنور گفت: این اروپایی هستند که در منطقه غرب آسیا، خلیج فارس، دریای عمان، خلیج عدن و سایر نقاط تردد دارند و زیر تیغ حملات سپاه قرار خواهند گرفت. 

 

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه گزینه بستن تنگه هرمز روی میز جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، تصریح کرد: ما تنگه هرمز را نمی‌بندیم، ولی برای نیروهای تروریستی ناامن خواهد شد.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت تردد کشتی‌های حامل سوخت، نفت و انرژی را فراهم می‌کند، ولی تردد برای ناو و ناوشکن های نظامی تروریست ها نه تنها در تنگه هرمز، بلکه در تمام منطقه ناامن خواهد شد. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار