3 نکته مهم «شنبه تاریخی» ملت ایران از نگاه رهبر انقلاب-راهبرد معاصر
فرود بالگرد حامل رئیس‌جمهور به علت مه‌آلود بودن هوا محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

3 نکته مهم «شنبه تاریخی» ملت ایران از نگاه رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز مشارکت باشکوه مردم را در راهپیمایی 22 بهمن تحسین کردند و از نقشه دشمن برای مصادره به مطلوب مشارکت ضعیف مردم، تحلیل‌های غلط دشمنان و تبیین دروغ بودن ادعاهای آنها گفتند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 17
کد خبر: ۱۷۳۳۹۱

3 نکته مهم «شنبه تاریخی» ملت ایران از نگاه رهبر انقلاب

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ حضور همراه با تحلیل مردم ازجمله ویژگی های راهپیمایی پر شکوه ۲۲ بهمن بود که حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم تبریز آن را مورد تحسین قرار دادند و گفتند: از مصاحبه های مردم آشکار بود با تحلیل به راهپیمایی آمدند و چون درک کرده بودند که آمریکا از حضور آنها بیمناک است، پرشور و شاد، با روحیه و انگیزه و با شعارهای مضمون دار، جهت گیری اصلی خود یعنی حمایت کامل از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را نشان دادند.


ایشان مردم آذربایجان را پرچمدار اتحاد و آزادی ایران خواندند و با اظهار تعظیم به ملت پر عظمت ایران به علت خلق ۲۲ بهمنِ تاریخی امسال تأکید کردند: این حماسه حقیقی، پرشور و پرمحتوا نتیجه منحرف نشدن و استقامت ملت در خط انقلاب است و این راه پیشرفت و اقتدار، با اتحاد ملی و با نگاه انقلابی و نه ارتجاعی به مشکلات، یعنی تکیه بر همتی که دستاوردها را به‌وجود آورده، ادامه خواهد یافت که فعالیت جهادی و شبانه روزی همه مسئولان برای رشد اقتصادی و علاج دشواری ها به ویژه تورم، زمینه ساز آن خواهد بود.


نقشه دشمن برای مصادره به مطلوب مشارکت ضعیف مردم

تعبیر جالب «حضور با تحلیل مردم» از سوی رهبر انقلاب به این معناست که حضور مردم آن هم با عظمتی که رسانه های معاند را به سکوت واداشت، تصادفی نبود. در موقعیت خاص تاریخی که جمهوری اسلامی قرار دارد، محاسبه ذهنی متمایز از گذشته حماسه باشکوه ۲۲ بهمن را رقم زد و مردم بر مبنای آن در راهپیمایی شرکت کردند.

هرجا ضد انقلاب و معاندان می‌خواهند برای تخریب نظام اسلامی وارد عمل شوند و بر مبنای تحلیل‌های غلط ورود مستقیم کنند، باعث برخورد و مقابله مردم می‌شود و لجاجت مردم را برای پاسخگویی به دشمن برمی‌انگیزند


دشمن به غلط روی مشارکت نکردن مردم حساب باز کرده بود و حتی آماده بود مشارکت ضعیف مردم را مصادره به مطلوب کند، اما مشارکت پرشکوه مردم معنای خاصی داشت و باعث شد ضد انقلاب خارج نشین و حتی ابزارهای داخلی آنها مبهوت بمانند و تا ساعت ها بعد از راهپیمایی مجبور به سکوت و سانسور صحنه‌های حضور میلیونی مردم شوند.

 


ملت ایران، نقطه مقابل تحلیل‌های غلط دشمن

حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) در بخش دیگری از سخنرانی خود فرمودند: ملت ایران بدون احساس خستگی و ناامیدی و بدون خوف از ضربات، تهدیدات و عربده های دشمن، راه مستقیم را با حفظ هویت، شخصیت و عظمت خود ادامه دادند و در همین مسیر، ۲۲ بهمن امسال به خیابان های سراسر کشور آمدند و با انگیزه های مختلف، استقامت پر معنا و لج کردن با دشمن عنود را نشان دادند.


این تعبیر رهبر انقلاب نشان می‌دهد هرجا ضد انقلاب و معاندان می‌خواهند برای تخریب نظام اسلامی وارد عمل شوند و بر مبنای تحلیل‌های غلط ورود مستقیم کنند، باعث برخورد و مقابله مردم می‌شود و لجاجت مردم را برای پاسخگویی به دشمن برمی‌انگیزند. تحلیل خاص رهبر انقلاب محاسبه ذهنی برآمده از لجاجت مردم با حرف دشمن است؛ یعنی مردم نه تنها وارد جورچین دشمن برای تخریب نظام و انقلاب نشدند، بلکه صحنه را به آوردگاه تقابل با استکبار و معاندان و انقلاب تغییر دادند.


دشمن آمده بود بگوید مشارکت نداشتن مردم به معنای بریدن از نظام و انقلاب و نشان دهنده ریزش بخشی از بدنه اجتماعی انقلاب است و انقلاب دیگر حامی و هوادار ندارد، ولی اتفاقی که افتاد این بود مردم به طور عام و جریان انقلابی به طور خاص در قالب طیف های مختلف در صحنه ۲۲ بهمن حاضر شدند. دشمن در ماه‌های اخیر با حجم دروغ پراکنی ها، اتهام‌زنی ها و خوش باوری نسبت به طیف قلیلی از جامعه که حرف شنوی از غربی‌ها دارند، به غلط باور کرده بود مردم از انقلاب اسلامی تبعیت ندارند، ولی حضور باشکوه مردم سیلی سختی به آنها زد.


دشمن ماه هاست در حال شست و شوی ذهنی مردم هستند و باید شرایط ۲۲ بهمن امسال را با شرایط خاص کنونی سنجید، آنگاه هر ذهن بیداری متوجه ارزش و عظمت حضور مردم در پشتیبانی از نظام و انقلاب می شود. با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه که رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بر حل مشکلات اقتصادی تأکید کردند، شاهکار ملت در حضور در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از پیش مشخص می‌شود.


مردم فرصت حضور در صحنه آن هم در پیچ تاریخی انقلاب را به خوبی درک کردند و نشان دادند با وجود مشکلات، همچنان پشتیبان نظام و انقلاب هستند. این حضور و فهم عمومی مشترک بسیار مهم است، آن هم در فضای مسموم و منفی ای که رسانه های ضد انقلاب برای کشورمان در ماه‌های اخیر ایجاد کرده اند.


تبیین دروغ بودن ادعاهای دشمنان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود راهپیمایی «شنبه تاریخی ملت» را مصداق استمرار استقامت ملی خواندند و با بیان انحرافات تدریجی از خط اصلی حرکت در انقلاب ها گفتند: در انقلاب اسلامی هم برخی ها به دلایل مختلف با صراط مستقیم انقلاب زاویه دار شدند و کارشان به ضدیت با اصل انقلاب و آرمان ها کشیده شد.

دشمن در ماه‌های اخیر با حجم دروغ پراکنی ها، اتهام‌زنی ها و خوش باوری نسبت به طیف قلیلی از جامعه که حرف شنوی از غربی‌ها دارند، به غلط باور کرده بود مردم از انقلاب اسلامی تبعیت ندارند


«تبیین دروغ بودن و سست بودن ادعاهای دشمنان درباره جمهوری اسلامی» بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب بود که ایشان فرمودند: گاهی با دروغ آشکار می گویند نظام رو به قهقراست، در حالی که کشور با وجود مشکلات، با دو سه دهه قبل کاملاً متفاوت و خیلی جلو رفته است، گاهی هم می گویند جمهوری اسلامی به بن بست رسیده، اگر این ادعا درست است، کسی که به بن بست رسیده خودش از پا می افتد و به زمین می خورد پس چرا این همه برای به زمین زدن او هزینه می کنید؟


درواقع دشمن با تبلیغات سیاسی رسانه ای همواره تلاش کرده است جمهوری اسلامی را از مسیر پیشرفت و اعتلای خود بازدارد و در این راستاست که میلیون ها دلار خرج کردند و با ابزار رسانه به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند.


آنها از سلبریتی ها و ضد انقلاب برای القای این تصور غلط استفاده کردند که بگویند جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است؛ در حالی که خودشان خوب می دانند جایگاه ایران در منطقه و جهان کجاست و آنها در افول هستند. در حماسه شنبه تاریخی جوان هایی که انقلاب اسلامی را درک نکرده بودند، حضور یافتند و نقشه های مهندسی شده دشمن را نقش بر آب کردند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده