کاروان کمک‌های مردمی یمن به زلزله‌زدگان سوریه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کاروان کمک‌های مردمی یمن به زلزله‌زدگان سوریه

کمک‌های مردم یمن شامل شش کامیون برای زلزله زدگان سوریه وارد استان لاذقیه سوریه شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 18
کد خبر: ۱۷۳۵۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه المسیره از ورود کاروان کمک‌های مردم یمن به استان لاذقیه در غرب سوریه با شعار «از یمن تا شام» خبر داد. این کاروان شامل شش کامیون حامل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی است.

 

۵۰۰ سبد غذایی، ۱۰۶۵ قطعه اثاثیه مختلف از جمله پتو، بالش و تخت متحرک، ۵۰۰ جعبه دارو و تجهیزات اولیه پزشکی و ۷۶۰ قطعه لباس زمستانی کمک‌های مردم یمن و اتباع یمنی در سوریه به زلزله زدگان است.

 

«عبدالله علی صبری» سفیر دولت نجات ملی یمن در دمشق در این باره به شبکه المسیره گفت: «این کاروان کمترین وظیفه‌ای بود که می‌توانیم در قبال مردم و دولت سوریه که همواره در کنار مردم یمن بودند، انجام دهیم».

 

به گفته او اتباع یمنی در سوریه نیز از ساعات ابتدایی زلزله مشغول کمک به آواربرداری و ارائه کمک‌های اولیه به زلزله‌زدگان بودند.

 

سفیر یمن در ادامه با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، از کشورهای جهان خواست تا در امر کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سرعت ببخشند و همچنین از کشورهایی که از ابتدا کمک‌های خود را به سوریه فرستاده و همچنان مشغول این کار هستند، تقدیر کرد.

 

به گفته «عبدالله علی صبری» کارون دوم نیز طی روزهای آینده راهی استان حلب که بیشترین آسیب را از زلزله در سوریه دیده است، خواهد شد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده