حمایت سازمان ملل از طرح چین برای حل بحران اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمایت سازمان ملل از طرح چین برای حل بحران اوکراین

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، طرح چین برای حل بحران اوکراین را مشارکت مهم در تلاش‌ها برای برقراری صلح توصیف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 25
کد خبر: ۱۷۴۴۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، طرح چین برای حل بحران اوکراین را مشارکت مهم در تلاش‌ها برای برقراری صلح توصیف کرد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، دوژاریک گفت جامعه بین المللی برای نقش داشتن در برقراری صلح بر اساس منشور سازمان ملل متحد، مسئولیت دارد.

 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: به نظرم طرحی که چین ارائه کرد، مشارکت مهمی به شمار می‌آید و درخواست استفاده نکردن از تسلیحات هسته‌ای بسیار مهم است. مسئولیت تلاش برای رسیدن به صلح عادلانه بر اساس قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه اخیر مجمع عمومی این سازمان بر دوش همه ما است.

 

پیشتر، نماینده چین در نشست ویژه شورای امنیت درباره سالگرد جنگ در اوکراین گفت: باید به فکر متوقف کردن جنگ و رسیدن به صلح در اوکراین و اروپا باشیم. بعضی کشور‌ها به حفظ تمامیت ارضی اوکراین توجه دارند، اما به حفظ تمامیت ارضی دیگر کشور‌ها توجه نمی‌کنند.

 

نماینده چین افزود: راه حل‌های دیپلماتیک تنها راه برای حل بحران اوکراین است. اجتناب از عبور از خط قرمز مربوط به سلاح هسته‌ای ضروری است. برای تحقق صلح و ثبات دائم در اروپا، باید ذهنیت جنگ سرد کنار گذاشته شود. قرار گرفتن طرف‌های درگیر در پای میز مذاکره آسان نیست، اما نخستین گام در مسیر راه حل سیاسی است.

 

وزارت خارجه چین از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

 

چین در این طرح بر آغاز گفتگو‌های صلح میان مسکو و کی‌یف، آتش‌بس، پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه، اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت تاسیسات هسته‌ای، ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان و گام‌هایی در راستای تضمین صادرات غلات تاکید کرده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده