پشت پرده مسمومیت‌ دختران دانش‌آموز چیست؟-راهبرد معاصر
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

پشت پرده مسمومیت‌ دختران دانش‌آموز چیست؟

دشمن می‌خواهد این موضوع را القا کند به دلیل آشوب‌های اخیر است که مسمومیت دانش‌آموزان دختر از جانب نظام رخ می‌دهد، درحالی‌که دست دشمن خیلی وقت است رو شده و دیر یا زود واقعیت مانند آنچه در سیاست شکست‌خورده «مرگ با هزار ضربه چاقو» عیان شد، برملا می‌شود و عاملان و منافقینی که مرتکب چنین عمل مجرمانه‌ای شده‌اند، اعدام می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 09
کد خبر: ۱۷۵۷۰۸

پشت پرده مسمومیت‌ دختران دانش‌آموز چیست؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ شاید اگر چند سال پیش اتفاقاتی که امروز در کشور با عنوان مسمومیت دختران دانش آموز در حال وقوع است رخ می داد، هیچ کس گمانی به دست های پشت پرده و واقعیت های کثیف مسمومیت های سریالی نمی کرد، اما حالا که دست دشمن برای سیاه نمایی و تخریب چهره نظام آن هم از وسط کارزار  رو شده است، ظن ها خواه ناخواه به سمت دشمنی می رود که به پیر و جوان و زن و مرد رحم ندارد، چه رسد به دانش آموزان بی گناه که قرار است آینده سازان و تأثیرگذاران این مرز و بوم باشند.

موضوع زمانی حساسیت برانگیزتر می شود که عده ای عبارت تکراری و همیشگی دشمن را در فضای مجازی که «کار خودشان است»، تکرار کردند و به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند


نهم آذر ماه بود که نخستین مورد مسمومیت ها گزارش شد؛ در نگاه نخست تنها نگرانی و دلواپسی را برای بهبود حال  ۱۸ دانش آموز دختر هم وطنمان در شهر قم  به مردم القا کرد، اما دیری نپایید که این اتفاق بارها تکرار شد. هر بار در یک مدرسه دخترانه و این روزها فراتر از قم در استان های دیگر کشور اتفاق می افتد. اینجا بود که حساسیت ها، نگرانی ها و واکنش ها بالا گرفت و این سؤال ایجاد شد چه واقعیتی در پس ماجراست؟ چه گروه یا افرادی دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم و به ویژه دختران را نشانه گرفته اند و مقصودشان چیست؟


هدف توطئه دشمن

نگرانی ها موجب  شد مسئولان برای پیگیری و کشف واقعیت وارد عمل شوند و رهبر معظم انقلاب صبح امروز در حاشیه مراسم روز درختکاری فرمودند: این جنایتی بزرگ و غیر قابل اغماض است. اگر مسمومیت دانش‌آموزان اثبات شود، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند و درباره این افراد هیچ عفوی نخواهد بود.


موضوع زمانی حساسیت برانگیزتر می شود که عده ای عبارت تکراری و همیشگی دشمن را در فضای مجازی که «کار خودشان است»، تکرار کردند و به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند. آن هم وقتی که کشور تازه از برهه ای حساس عبور کرده و آشوب ها و اغتشاشات به وسیله دشمن قسم خورده را پشت سر گذارده است. حوادث کنونی این مهم را در ذهن متبادر می کند هدف مسمومیت ها که ماهیت آن تاکنون افشا نشده است، چیست؟ آیا دشمن به دنبال احیای آشوب ها و ادامه نقشه شکست خورده خود است؟


عنوان می شود عامل مسمومیت ها میکروبی نیست، خفیف است و عارضه ای ندارد، اما چرا باید عده ای به دنبال چنین عملی باشند؛ مگر اینکه بخواهند فضای کشور را متشنج کنند. حجت الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در پیامی به دادستان قم تأکید کرد: اخبار واصله از جریانی نگران کننده در برخی مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق است.


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز آن را عمدی خواند و عنوان کرد: عده ای دوست داشتند مدارس به ویژه مدارس دخترانه تعطیل شوند. این مسمومیت ها ناشی از ترکیبات مواد شیمیایی در دسترس است و عفونی و مسری نیست.


حادثه ای عمدی یا غیر عمدی؟

عمدی بودن مسمومیت ها که به صورت سریالی در دیگر استان ها مدارس دخترانه را هدف قرار می دهد، بر کسی پوشیده نیست؛ اما مشخص نشده است دشمن با این اقدام به دنبال چه نتیجه ای است؟ هر چه هست، دشمن به دنبال تخریب و سیاه نمایی و تزریق بی اعتمادی در  کشور است‌.


رشیدی کوچی، رئیس کمیسیون امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی با عمدی دانستن این مسمومیت ها گفت: باید ابعاد مسمومیت های سریالی به خوبی بررسی شود.


حجت الاسلام خطیب، وزیر اطلاعات شرایط را به خوبی تحلیل کرد و گفت: دشمن در اتفاقات اخیر و اغتشاشات خیابانی تلاش کرد شرایطی فراهم کند تا بتواند براندازی را به سرانجام برساند، اما به لطف الهی و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (حفظه الله) و همراهی نیرو‌های مسلح، قضایی، امنیتی، جامعه اطلاعاتی و با بصیرت مردم، نقشه دشمن با شکست مواجه شد. امروزه دشمن از سر استیصال تلاش می‌کند با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات، در قالب اخبار جعلی، خرابکاری و حمله به ایران روحیه مقاومت مردم را تضعیف کند، ولی همواره با همراهی مردم دشمن شکست خورده است.


القای نا امنی

سه ماه از آغاز مسمومیت‌های سریالی  می گذرد، عده ای به عنوان مظنون شناسایی و دستگیر شده اند، اما به دلایلی قابل توجیه و منطقی جزئیات اعلام نمی شود و کارآگاهان و مأموران دستگاه های اطلاعاتی به دنبال تحقیقات خود و کشف دست های کثیف پشت پرده هستند، اما دشمن از همین مورد سوءاستفاده و آن را ناکارآمدی نظام  در حل موضوع خوانده است.

امروزه دشمن از سر استیصال تلاش می‌کند با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات، در قالب اخبار جعلی، خرابکاری و حمله به ایران روحیه مقاومت مردم را تضعیف کند


برخی به ظاهر دوستان نیز آب به آسیاب دشمن می ریزند و شرایط را بغرنج نشان می دهند و می خواهند دستگاه نظارتی، امنیتی و انتظامی را بی کفایت نشان دهند؛ در حالی که تلاش شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان درحفظ امنیت و آرامش مردم بر کسی پوشیده نیست. عاملان، مجرمان و مرتکبان این جنایت  تلاش می‌کنند با طولانی و گسترده کردن وسعت عملیات، جامعه را متشنج و با القای ناامنی، نگرانی خانواده ها را برای مدرسه رفتن یا نرفتن فرزندشان بیشتر کنند.


دانش‌آموزان مدارس گروهی هستند که بیشترین «دربرگیری» در جامعه را دارند و با به خطر انداختن سلامت این گروه، جریان‌های ضدایرانی تلاش می کنند با یارگیری از میان نوجوانان، خانواده‌های آنها و بخش‌های خاموش جامعه، چرخه جدیدی در اعتراضات راه‌اندازی کنند و جامعه را به سمت آنچه که «مسیر انقلابی» می‌نامند سوق دهند.


دشمن می خواهد این مهم را القا کند به دلیل آشوب های اخیر است که این اتفاقات از جانب نظام در حال رخ دادن است، در حالی که دست دشمن خیلی وقت است رو شده و دیر یا زود واقعیت مانند آنچه در سیاست شکست خورده «مرگ با هزار ضربه چاقو» عیان شد، برملا می شود و عاملان و منافقینی که مرتکب چنین عمل مجرمانه ای شده اند، اعدام می شوند تا درس عبرتی برای آنهایی باشد که می خواهند برای رسیدن به منافع مالی خود فرزندان وطن را مسموم، بیمار یا شهید کنند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده