واکنش کابل و اسلام‌آباد از عادی‌سازی روابط ایران و عربستان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش کابل و اسلام‌آباد از عادی‌سازی روابط ایران و عربستان

وزارت خارجه کشورهای افغانستان و پاکستان در بیانیه‌های جداگانه از عادی‌سازی روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کردند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 11
کد خبر: ۱۷۶۲۰۲

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای با استقبال از عادی‌سازی روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، آن را گامی مثبت و مهم در جهت تحکیم صلح و ثبات در منطقه دانست.

 

بیانیه می‌افزاید توسعه دیپلماتیک بین ایران و عربستان سعودی به توسعه روابط و همکاری‌های چندجانبه در منطقه کمک می‌کند.

 

وزارت خارجه پاکستان نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد عادی‌سازی روابط بین دو کشور به صلح و ثبات در منطقه و فرامنطقه کمک خواهد کرد.

 

این وزارتخانه با ستایش نقش چین در میانجی‌گری مذاکرات بین دو طرف افزود: ما رهبری خردمندانه پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را به خاطر این تحول بسیار مثبت می‌ستاییم.

 

بیانیه می‌افزاید پاکستان با توجه به سابقه حمایت و هماهنگی مداوم از تلاش‌ها برای پل زدن بین شکاف‌های بین دو کشور برادر، به ایفای نقش سازنده خود در خاورمیانه و منطقه ادامه خواهد داد. امیدواریم این گام مثبت الگویی برای همکاری و هماهنگی منطقه‌ای باشد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده