رئیس پیشین شاباک: کابینه نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه نابودی می‌برد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رئیس پیشین شاباک: کابینه نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه نابودی می‌برد

رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) گفت: کابینه نتانیاهو، اسرائیل را به سوی پرتگاه فروپاشی و نابودی پیش می‌برد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 18
کد خبر: ۱۷۷۰۴۷

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نداف ارگمن روز شنبه افزود: ما نگران هستیم که اعتراض به سیاست های نتانیاهو به یک موج بزرگ از استعفاها در دستگاه های نظامی و امنیتی و به دنبال آن فروپاشی نهادهای داخلی منجر شود.

وی اضافه کرد: این یک سناریوی وحشتناک و ترسناک است ولی ممکن است ما به این مرحله برسیم زیرا برای فروپاشی نهادها از داخل نیاز به حوادث بزرگی نداریم.

ارگمن گفت: آنچه اکنون در اسرائیل جریان دارد، یک کودتا است و کسانی که تلاش می کنند از اهمیت این موضوع بکاهند، فقط می خواهند ما را آرام کنند.

وی بیان کرد: برخی از اعضای کابینه نتانیاهو می گویند "نترسید و به ما اعتماد کنید" و من وقتی این سخن را می شنوم، می دانم که ما در یک تنگنا و چالش بزرگ قرار داریم.

رئیس پیشین شاباک افزود: باید به چه کسانی اعتماد کنیم؟ به سمحا روتمان تندرو؟ یا بن گویر بی منطق؟ یا سموتریچ؟ یا نتایناهو که همه قوانین را زیر پا گذاشته است و ما را به سوی پرتگاه نابودی می برد؟ به چه کسی اعتماد کنیم؟

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یکسری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران و حتی جنگ داخلی حرکت کند.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی و نیز جنجال درباره اعطای اختیارات امنیتی به «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر افراطی حزب «صهیونیسم مذهبی»، هم اکنون به محور تنش‌های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است.

شنبه و دوشنبه شب هفته گذشته نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار