اسپوتنیک: دیدار مقامات ریاض و دمشق از یک سال قبل آغاز شده است-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اسپوتنیک: دیدار مقامات ریاض و دمشق از یک سال قبل آغاز شده است

یک خبرگزاری روسی به نقل از منابع آگاه خبر داد که دیدار مقامات سعودی و سوری از حدود یک سال قبل آغاز شده و دو طرف بارها به پایتخت‌های یکدیگر هیأت اعزام کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 25
کد خبر: ۱۷۷۵۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع آگاه، جمعه، به خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر دادند که دیدار مقامات سعودی و سوریه از حدود یک سال گذشته آغاز شده است.

 

طبق گفته این منابع، زمان سفر «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی به سوریه پس از عید فطر تعیین شده است. منابع مذکور همچنین اظهار داشتند که به احتمال زیاد کنسولگری عربستان سعودی پس از پایان هماهنگی‌های لازم طی ماه مبارک رمضان بازگشایی شود.

 

این منابع که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، اضافه کردند دیدارهایی که میان مقامات سعودی و سوری صورت گرفته، در سطح دیپلماتیک، نظامی و اطلاعاتی بوده، به‌نحوی که چندین هیأت از سوریه به ریاض سفر کرده‌اند و طرف مقابل نیز چندین هیأت طی یک سال گذشته به دمشق اعزام کرده است.

 

براساس این گزارش، برخی از دیدارها در جریان سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به امارات عربی متحده صورت گرفته است. منابع یادشده همچنین در پاسخ به سؤالی درباره این‌که آیا احتمال سفر بشار اسد به ریاض و احتمال سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به دمشق وجود دارد، عنوان کردند: «هر چیزی محتمل است.. مسائل به سرعت پیش می‌رود و تفاهمات برادرانه‌ای صورت گرفته است.»/ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار