شلیک دو راکت از خاک سوریه به جولان اشغالی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

شلیک دو راکت از خاک سوریه به جولان اشغالی

 ارتش رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز شنبه از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در جنوب ارتفاعات جولان اشغالی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۵ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 09
کد خبر: ۱۷۸۹۳۴

به گزارش راهبرد معاصر شبکه خبری الجزیره به نقل از این ارگان صهیونیست گزارش داد، صدای یک انفجار از این منطقه شنیده شده و به همین دلیل آژیرهای خطر به صدا درآمده است.

ارتش صهیونیستی همچنین خبر داد که دو راکت از سوریه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده که یکی از این راکتها، با عبور از مرز، به یک منطقه غیر مسکونی در جولان اصابت کرده است.

برخی از منابع خبری عبری اما گفتند که هنوز مشخص نیست عملیات شلیک این راکت، از داخل خاک لبنان صورت گرفته است یا سوریه.

عصر پنجشنبه هم رژیم صهیونیستی با ده‌ها راکت که از جنوب لبنان شلیک شد هدف حمله قرار گرفت. آکسیوس نوشته این جدی‌ترین تنش میان اسرائیل و لبنان از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ بوده است. 

این حمله راکتی بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسلمان در حرم‌الشریف صورت گرفت. 

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این حملات راکتی به مواضع حماس در غزه حمله کرد. گروه حماس هم در واکنش ده‌ها راکت به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد. رژیم صهیونیستی حملاتی نادر هم علیه مواضع حماس در جنوب لبنان انجام داد. 

در رایزنی‌هایی که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ صهیونیست‌ها قبل از نشست کابینه امنیتی روز پنجشنبه برگزار کردند ارتش رژیم صهیونیستی و موساد ارزیابی‌های متفاوتی از پاسخ احتمالی حزب‌الله به حملات هوایی اسرائیل در لبنان ارائه کردند. 

«دیوید بارنئا»، رئیس سیا گفت که اسرائیل احتمالاً به هر گونه حمله هوایی از جانب اسرائیل پاسخ خواهد داد و بنابراین لازم است که اسرائیل علاوه بر حماس به مواضع این گروه هم حمله کند. 

با وجود این، هرزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی استدلال کرد که منفعت اسرائیل در این است که حزب‌الله را از معادلات خارج کند و تمرکزش را روی حماس بگذارد. در پایان اما، موضع رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به عنوان توصیه نهایی پذیرفته شد و جلسه کابینه امنیتی خاتمه یافت. /فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار