دعوت عراق از ایران برای شرکت در اجلاس آب بغداد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دعوت عراق از ایران برای شرکت در اجلاس آب بغداد

وزیر منابع آب عراق با اشاره به اینکه بغداد با ترکیه درباره بحران آب عراق رایزنی‌هایی انجام داده، خبر داد که دعوت‌نامه‌ای برای وزیر نیروی ایران به منظور شرکت در اجلاس سوم آب بغداد ارسال شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 16
کد خبر: ۱۷۹۹۲۶

به گزارش راهبرد معاصر. «عون ذیاب» وزیر منابع آب عراق، امروز (یکشنبه)، اعلام کرد که وضعیت آب در رود دجله در روزهای آینده بهبود خواهد یافت و بغداد از وزیر نیروی ایران برای مشارکت در اجلاس سوم آب بغداد دعوت به عمل آورده است.

 

وزیر منابع آب عراق به خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: «دیدارها و اقدامات با طرف‌های ایرانی و ترکیه‌ای در خصوص حقابه عراق ادامه دارد. از وزیر نیروی ایران برای حضور و شرکت در اجلاس سوم آب بغداد که قرار است ماه آینده برگزار شود، دعوت به عمل آمده است.»

 

عون ذیاب اضافه کرد: «گفت‌و‌گو و تفاهم‌هایی با طرف ترکیه‌ای در سفر اخیر نخست‌وزیر [به آنکارا] صورت گرفته که شامل توافق بر سر اعزام قریب‌الوقوع هیأتی فنی به ترکیه است. اعضای هیأت مشخص‌ شده‌اند و با وزیر خارجه در این باره صحبت شده و امید می‌رود که این سفر پس از عید فطر انجام شود.»

 

وی همچنین بیان کرد: «عراق برای هیأت ترکیه‌ای نیز دعوتی به منظور تداوم گفت‌و‌گوها درباره عملی‌سازی یادداشت تفاهم‌نامه قبلی دو کشور ارسال کرده. این تفاهم‌نامه وارد فاز اجرا شد و پارلمان ترکیه و عراق نیز آن را تصویب کردند. گام‌هایی عملی برای اجرای مفاد این یادداشت برداشته شده است و وضعیت تزریق آب به رود دجله بهبود خواهد یافت بخصوص با پایبندی طرف ترکیه‌ای به میزان آب ورودی توافق شده‌.»/ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده