حمایت تمام قد دولت از پیام رسان های ایرانی-راهبرد معاصر

حمایت تمام قد دولت از پیام رسان های ایرانی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام قد در کنار پیام‌رسان‌های بومی ایستاده‌ایم و هر منبع زیرساختی، پهنای باندی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که برای حمایت از آن‌ها نیاز باشد را در اختیارشان قرار خواهیم داد تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه بدهند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 25
کد خبر: ۱۸۱۱۱۵

به گزارش راهبرد معاصر، «عیسی زارع‌پور» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم رونمایی از فاز اول اتصال مقابل پیام‌رسان‌های ایرانی به یکدیگر، در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال ایرنا، درباره اینکه با افزایش روزانه تعداد کاربران و استقبال مردم از امکان جدید اتصال پیام‌رسان‌ها به یکدیگر، آیا پایداری اتصال در پیام‌رسان‌های ایرانی پابرجا خواهد ماند، اظهار کرد: ما تمام قد در کنار پیام‌رسان‌های بومی ایستاده‌ایم و هر منبع زیرساختی، پهنای باندی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که برای حمایت از آن‌ها نیاز باشد را در اختیارشان قرار خواهیم داد تا بتوانند خدمات خوبی را به مردم ارائه بدهند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای مشاهده آثار این قابلیت، حداقل باید یک ماه بگذرد، گفت: این یک خدمت جدید است و در دنیا برای نخستن بار انجام می‌شود که آن را اجرایی کرده‌ایم. هر کار جدیدی ممکن است در ابتدا اشکالاتی داشته باشد که در ادامه رفع شود.

وی افزود: درخواستم این است که در مقابل این اتفاق مهم و ارزشمند در حوزه فناوری، آستانه تحمل خود را بالا ببریم. تجربه‌ای که ما به دست می‌آوریم می‌تواند برای دنیا نیز قابل استفاده باشد و حتی شاید روزی این امکان فراهم شود که بتوانیم با استفاده از این قابلیت به شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان‌های خارجی نیز متصل شویم. این مسیر نیز در حال بررسی است.

عضویت روزانه ده‌ها هزار کاربر جدید در پیام‌رسان‌های بومی

زارع‌پور درباره آخرین آمار از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های ایرانی گفت: تعداد کاربر فعال ماهانه پیام‌رسان ایتا ۲۲ میلیون نفر است، یعنی در یک ماه حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند.

وزیر ارتباطات بیان کرد: پیام‌رسان «بله» حدود ۱۶ و نیم میلیون، سروش پلاس حدود ۱۰ و نیم میلیون و روبیکا حدود ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد؛ البته کاربر فعال روزانه آنها متفاوت است؛ اما موضوعی که هر روز بررسی می‌کنم این است که روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها اضافه می‌شود و امیدواریم این مسیر تا پیوستن همه مردم به پیام‌رسان‌ها و استفاده از آن‌ها ادامه داشته باشد./ ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده