مصر: طرف‌های خارجی در سودان مداخله نکنند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مصر: طرف‌های خارجی در سودان مداخله نکنند

رئیس جمهوری مصر در سخنانی در جریان دیدار با نخست وزیر ژاپن خواستار عدم مداخله طرف‌های خارجی در بحران سودان شد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 April 30
کد خبر: ۱۸۱۸۵۴

به گزارش راهبرد معاصر از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در دیدار با فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن درباره بحران سودان گفت که دیدگاه و چشم‌انداز قاهره نسبت به اتفاقات سودان مبتنی بر ضرورت آتش بس فوری، پایدار و فراگیر در این کشور است.

وی همچنین بر اهمیت خودداری طرف‌های خارجی از مداخله در بحران سودان تاکید کرد.

السیسی در این باره اظهار داشت: بحران سودان یک موضوع کاملا سودانی است و عدم مداخله خارجی در آن خنثی کردن بحران را تسهیل و از تشدید آن جلوگیری می‌کند.

فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن در راستای تور آفریقایی یک هفته ای خود به ۴ کشور این قاره حدود ۳ هفته مانده به اجلاس گروه ۷ در هیروشیما به قاهره سفر کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودو، این نخستین سفر نخست وزیر ژاپن به آفریقا از زمان انتصاب به نخست وزیری در اکتبر سال ۲۰۲۱ در میانه افزایش فشارها برای تقویت روابط با "گلوبال سوث" اصطلاحی که به صورت کلی اشاره به کشورهای در حال توسعه در منطقه از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین دارد.

نخست وزیر ژاپن که میزبان اجلاس گروه ۷ در ماه مه در هیروشیما است، به دنبال دستیابی به همبستگی جهانی در حمایت از اوکراین است. اما بسیاری از کشورهای "گلوبال سوث" از موضع گیری در جنگ اوکراین امنتاع کرده اند.

براساس اطلاعات دولت ژاپن قرار است کشیدا پس از مصر به غنا، کنیا، موزامبیک برود و امروز با عبدل فتاح سیسی رئیس جمهوری مصر ملاقات کند و در این دیدار پیرامون موضوعاتی از جمله جنگ سودان، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی تحت تاثیر جنگ اوکراین بحث و گفت و گو کنند. جمعه هفته آینده و پس از پایان سفرهای آفریقایی پیش از بازگشت به ژاپن، توقفی در سنگاپور خواهد داشت تا با لی هسین لونگ نخست وزیر این کشور دیدار کند./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار