آغاز ثبت نام توانا کارت فرهنگیان + جزییات خرید اعتباری و اقساطی-راهبرد معاصر

آغاز ثبت نام توانا کارت فرهنگیان + جزییات خرید اعتباری و اقساطی

ثبت نام توانا کارت فرهنگیان از طریق پنجره واحد آموزش و پرورش my medu.ir آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۱۹۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام توانا کارت فرهنگیان هم اکنون این امکان برای فرهنگیان استان‌های کردستان، مرکزی، یزد، فارس، ایلام، سیستان و بلوچستان، اردبیل، و خوزستان به صورت آزمایشی فراهم شده است.
به این ترتیب فرهنگیان محترم این استان‌ها می‌توانند با مراجعه به درگاه my.medu.ir ، بخش خدمات رفاهی، نسبت به ثبت درخواست، و دریافت کارت مجازی توانا از طریق آیکن «توانا» اقدام نمایند.
 از جمله مزایای کارت اعتباری توانا عبارتند از:
۱) امکان خرید اعتباری کالا و خدمات با تقسیط بلندمدت بدون نیاز به چک و ضامن یا بلوکه شدن پول در بانک، و پرداخت آن از محل حقوق و مزایای ماهیانه

۲) تخصیص هدفمند و یکپارچه بن‌های مناسبتی یا طرح‌های توزیع کالا و خدمات (بن پوشاک، بن سفر، و ...)

۳) امکان استفاده از کیف پول الکترونیکی

 

توانا کارت فرهنگیان

 

توانا کارت فرهنگیان چیست؟

اولین سوالی که با شنیدن توانا کارت فرهنگیان به ذهن افراد می رسد، این است که توانا کارت فرهنگیان چیست؟ و شرایط خرید اعتباری معلمان با توانا کارت فرهنگیان چگونه است؟ به طور کلی باید گفت که معلمان با استفاده از توانا کارت فرهنگیان می توانند از فروشگاه های طرف قرارداد به صورت اعتباری خرید کرده و اقساط اجناس خریداری شده را با کسر از حقوق ماهیانه خود از آموزش و پرورش دریافت کنند. لازم به ذکر است که برای ثبت نام و خرید با کارت فرهنگیان، نیازی به دریافت گواهی کسر از حقوق فرهنگیان نمی باشد.

اداره آموزش و پرورش، با عقد قرار داد با برخی از فروشگاه ها، یک کارت به معلمان خود اعطا کرده است. معلمان می توانند با ثبت نام توانا کارت فرهنگیان و در دست داشتن این کارت، به تمامی فروشگاه های طرف قرارداد آموزش پرورش رفته و کالاهای خود را خریداری کنند. سقف خرید کالا با توانا کارت فرهنگیان 300 میلیون ریال بوده و سود قابل پرداخت 18 درصد است. توانا کارت فرهنگیان هم درست مانند ثمین کارت توسط شرکت های ارائه دهنده کارت های اعتباری ثمین ارائه شده و تمامی ویژگی ها و امکانات ثمین کارت را دارد.

یکی از بهترین مزایای ثبت نام توانا کارت فرهنگیان و دریافت آن، امکان خرید قسطی کالا بدون تشریفات اضافی و سپری کردن مراحل بانکی مانند ارائه ضامن معتبر و... است. پس از خرید با توانا کارت فرهنگیان، اقساط مشخص شده هر ماه از حقوق معلمان کسر خواهد شد. ثبت نام توانا کارت فرهنگیان تنها برای فرهنگیان شاغل در اداره آموزش و پرورش ممکن بوده و سایر افراد تحت هیچ شرایطی نمی توانند این کارت اعتباری را دریافت کنند. معلمان بازنشسته در صورت نیاز می توانند برای دریافت وام های ضروری از صندوق بازنشستگی اقدام نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام توانا کارت فرهنگیان

داوطلبان واجد شرایط خرید اعتباری معلمان، می توانند با ارائه مدارک لازم، برای درخواست توانا کارت فرهنگیان اقدام کنند. تمامی مدارک باید به طور کامل آماده شده و برای مراجع مربوطه ارسال شود. داوطلبان باید دقت داشته باشند که هنگام ثبت درخواست، مدارک آن ها کامل و دقیق باشد. هرگونه مغایرت در مدارک ارائه شده برای دریافت توانا کارت فرهنگیان، می تواند پروسه دریافت این کارت و در نتیجه انجام خرید را به تعویق بیندازد. به همین منظور در ادامه این بخش لیست مدارک لازم برای ثبت نام توانا کارت فرهنگیان ارائه شده است.

مدارک شناسایی فرد شامل شناسنامه و کارت ملی به همراه اطلاعات هویتی

فیش حقوقی برای اثبات دریافت حقوق ماهیانه از اداره آموزش و پرورش که فرهنگیان می توانند برای دریافت آن به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان مراجعه نمایند.

عکس کارت ملی فرد متقاضی

حکم کارگزینی سال جاری که فرهنگیان می توانند برای دریافت آن به سامانه دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان شاغل و معلمان بازنشسته مراجعه نمایند.

پس از ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت توانا کارت فرهنگیان، باید از طریق بانک عامل صدور کارت تسهیلات هم یک برگه اعتبار سنجی دریافت شود. این برگه برای اطمینان از عدم بدهی قبلی و چک برگشتی از طرف متقاضی است. در صورتی که مدارک کامل و درست باشند و متقاضی سوسابقه ای در زمینه تخلفات بانکی نداشته باشد، می تواند توانا کارت فرهنگیان خود را دریافت کنند. نکته قابل توجه دیگر این است که آخرین فیش حقوقی ارائه شده توسط متقاضی باید سه برابر مبلغ اقساط قابل پرداخت باشد. در صورتی که فیش حقوقی کمتر از این مبلغ باشد، فرد نمی تواند توانا کارت فرهنگیان خود را دریافت کند.

سوالات متداول

1-  توانا کارت فرهنگیان به چه افرادی تعلق می گیرد؟

 توانا کارت فرهنگیان تنها به معلمان واجد شرایطی که در آموزش و پرورش استخدام شده اند تعلق می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط دریافت توانا کارت فرهنگیان، به این مقاله مراجعه شود.



2-  با توانا کارت فرهنگیان از کدام فروشگاه ها می توان خرید کرد؟

  خرید با توانا کارت فرهنگیان، تنها از طریق فروشگاه های طرف قرارداد با آموزش و پرورش امکان پذیر است. برای آشنایی با فروشگاه های طرف قرارداد توانا کارت فرهنگیان به متن مقاله مراجعه شود.



3-   شرایط دریافت توانا کارت فرهنگیان چیست؟

  از جمله مهم ترین شرایط دریافت توانا کارت فرهنگیان داشتن فیش حقوقی آموزش و پرورش با سه برابر مبلغ اقساط ماهیانه است. سایر شرایط در این مطلب ارائه شده اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
0
0
توانا کارت را جمع کنید
نه به فرهنگ کارت
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
0
چرا معلمان اصفهان فرهنگ کارت ندارند؟ ی کارت مزخرف بنام فرهنگ کارت برای اصفهانیاگذاشتندگه فقط میتونی سرای ایرانی خرید کنی اونم سوبله دوبله....درضمن اصلا برای خرید گوشی ولپ تاپ فروشگاهی درکل استان اصفهان نداریم که با فرهنگ کارت بشه ازش خریدکرد...لطفا مارو هم ملحق کنید به دسترسی به توانا کارت همچون سایراستانها...چرا که تنوع درفروشگاه های طرف قراردادتوانا کارت بسیارزیاد است.باتشکر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار