انتقاد مشاور زلنسکی از اظهارات آنگلا مرکل-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

انتقاد مشاور زلنسکی از اظهارات آنگلا مرکل

یکی از مشاوران رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر صدراعظم سابق آلمان در خصوص تلاش برای صلح بین مسکو و کی یف را بهانه‌جویی دانست.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 01
کد خبر: ۱۸۱۹۶۹

به گزارش راهبرد معاصر. «آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین آلمان، به تازگی مدعی شد که با تمام توانی که در زمان در قدرت بودن خود داشته برای مقابله با درگیری اوکراین و روسیه تلاش کرده است. وی همچنین خواستار بررسی سناریویی شد که در آن امکان گفتگو بین روسیه و اوکراین مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

به گزارش آرتی، «میخائیل پودولیاک» مشاور ارشد زلنسکی، مرکل را به «بهانه‌جویی» برای شکست‌های سیاست خود متهم کرد و در پیامی توییتری نوشت: «مرکل صدراعظم سابق، که اروپا را کاملاً به انرژی روسیه وابسته کرده است، بهانه می‌آورد: من هر کاری که ممکن بود برای جلوگیری از شروع جنگ روسیه انجام دادم و به همین دلیل است که گاز ارزان از روسیه گرفتم. فوق العاده است. بالاخره جنگ شروع نشد، درست است؟»

 

پودلیاک ادامه داد: «آنچه مرکل ادعا می‌کند در نهایت منجر به ویران‌کردن سرزمین‌های اوکراین و گرفتن جان صد‌ها هزار اوکراینی بی‌گناه شده است. اگر نمی‌توانید اشتباهات گذشته را اصلاح کنید، از بهانه‌جویی و تشویق متجاوز خودداری کنید.»

 

مرکل در مصاحبه اخیر خود با یک نشریه آلمانی مدعی شد از تلاشی بین‌المللی (پروتکل مینسک) برای پایان دادن به درگیری در دونباس اوکراین - حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد این اظهارات با افشاگری‌های مرکل در مصاحبه با همین روزنامه در دسامبر گذشته در تناقض باشد، او در آن زمان گفته بود: «پروتکل مینسک تلاشی برای دادن زمان به اوکراین برای کمک به قوی‌تر شدن بوده است، و این طرح موفق شد. برای همه ما واضح بود که مشکل حل نشده است، اما این به اوکراین زمان ارزشمندی داد.»/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده